De verkoop van de Apple Watch voldoet niet aan de verwachtingen, maar dat betekent niet dat de smartwatch het slecht doet. In tegendeel zelfs.
Apple zou in het tweede kwartaal namelijk een marktaandeel van 75,5 procent hebben veroverd en is dus in één klap de grootste smartwatchmaker. Volgens de onderzoekers van Strategy Analytics verkocht Apple in totaal zo’n 4 miljoen horloges. Samsung volgt op de tweede plaats, maar moet het doen met een 400.000 verkochte smartwatches en een marktaandeel van 7,5 procent.
In totaal gingen er wereldwijd 5,3 miljoen smartwatches over de toonbank, waarvan er 900.000 afkomstig waren van andere fabrikanten dan Apple of Samsung. De smartwatch-markt is daarmee in een jaar tijd met 457,3 procent gegroeid, waaraan we toch wel kunnen aflezen dat de slimme horloges steeds populairder worden.
Het is niet bekend in hoeverre de cijfers van Strategy Analytics nauwkeurig zijn, want Apple heeft geen verkoopcijfers vrijgegeven over de Apple Watch. We moeten het er vooralsnog mee doen dat het horloge in de eerste twee maanden sneller verkocht dan de eerste iPhone en iPad.
Wat een hatende opening weer zeg.
Tim Cook geeft aan dat de Watch verkoopaantallen boven verwachting zijn maar een analisten bureau zonder bron wordt gelooft en nu al voor de zoveelste keer aangehaald.
75% Marktaandeel kun je toch in geen enkel opzicht een flop noemen. De andere fabrikanten doen hier waarschijnlijk een moord voor.
@Donstil: Vreemd; een analisten bureau die zegt dat de verkopen tegenvallen geloof jij níet maar de resultaten van Strategy Analytics, die op hun beurt zegt dat Apple een aandeel van 75% van de smartwatch markt heeft, wordt wѐl door jou gelooft?
@ffw88: donstil zit in een iCloud, laat maar lullen.
@hierboven: geloofd is met ’n D!
@kristof_somers: Klopt, geloofd is met een D en gelooft is met een T.
@ffw88: alleen zo jammer dat in BEIDE eerste posts geloofD gebruikt werd als voltooid deelwoord (dus met ’n D), maar geschreven werd met ’n T (als in tegenwoordige tijd)