Het ultieme bewijs: vliegtuigbrandstof smelt stalen balken

11 september
Het is een belangrijk onderdeel, misschien ondertussen wel hét belangrijkste onderdeel, van alle alternatieve 9/11-theorieën: ‘jet fuel does not melt steel beams’. In deze video wordt voor eens en altijd afgerekend met dit argument.

Purgatory Iron Works is het kanaal van Trenton Tye, een professioneel smid. Blijkbaar ergerde hij zich nogal aan de samenzweringstheorieën die hij tegenkwam op internet.

Het feit dat vliegtuigbrandstof brandt bij 1500 graden Fahrenheit en staal pas bij 2700 graden Fahrenheit wordt vaak gebruikt als ‘onderbouwing’ bij de theorie dat 9/11 een inside job is. De torens kúnnen niet gevallen zijn dankzij de impact van de twee vliegtuigen, is de gedachte. In deze video wordt nogal overtuigend afgerekend met die redenering.

[gv data=”FzF1KySHmUA”][/gv]

7 reacties

  1. Wetenschappelijk een behoorlijk fout experiment.
    Hij probeert een bewering onderuit te halen met de foute parameters.
    Het feit is dat jet-fuel brandt bij 1500 graden fahrenheit. Hij bewijst hier dat hij structural steel kan buigen bij 1800 graden (hij zegt nog: only 300 degrees more). Wat draagt dat bij aan de discussie? Hij heeft niet bewezen dat het staal ook zo makkelijk buigt bij 1500 graden.
    Jammer.

  2. Volgende onderzoek: Jet fuel kan zich onzichbaar door de lucht verplaatsen. Zomaar van wtc 1 en 2 naar wtc 7 waar nooit een vliegtuig in de buurt geweest is.

  3. Ik heb nog een leuk onderzoek, hoever slaat de care-o-meter uit van dit “ultieme bewijs” en de samenzwering theorieën omtrent 9/11…..

    De care-o-meter staat op -15.

  4. Nog een goeie, je verzint een sprookje en zend het uit via de gevestigde media……1x raden wie dat dan allemaal geloven 😉 Maar eh, gewoon lekker faceboeken en op je mobiel staren, niks aan de hand mensen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *