Porsche Design komt met een reeks nieuwe klokjes

Porsche Design komt met een reeks nieuwe klokjes
Hebb0n!

Het hebben van een horloge is de kers op de taart. Het maakt je outfit af en bovendien kan een uurwerk iets vertellen over je persoonlijkheid. Bijvoorbeeld als je een horloge kiest die overeenkomsten heeft met het automerk dat je rijdt. Of je bent gewoon fan van het desbetreffende merk.

Porsche Design staat los van Porsche als autofabrikant, maar de link met de auto’s uit Zuffenhausen is natuurlijk snel gemaakt. De line-up van horloges is recent vernieuwd met enkele verse modellen. De klokjes werden gepresenteerd op Baselworld in Zwitserland. Het gaat hier om de Chronotimer Flyback Special Edition, de 1919 Chronotimer Brown & Leather Edition en twee nieuwe varianten van de Monobloc Actuator.

De Chronotimer Flyback Special Edition is gemaakt met een titanium case en het horloge heeft een matte carbon finish. De 1919 Chronotimer Brown & Leather Edition is, zoals de naam al doet vermoeden, een meer klassieke horloge. Het uurwerk is een verwijzing naar de 911’s van vroeger. Het horloge heeft een donkerbruin thema en is wat rustiger qua ontwerp.

De twee nieuwe varianten van de Monobloc Actuator zijn door Porsche Design in samenwerking met Porsche Motorsport en het Oostenrijkse Studio F. A. Porsche ontwikkeld. Ook hier is weer sprake van een titanium case met een carbon look. Men bedient het uurwerk met de drie aanwezige knoppen. De horloges zijn een verwijzing naar de huidige Porsche 911 RSR. Het verschil tussen beide horloges zit hem in de kleur. De goedkopere variant van de twee betreft een volledige zwarte uitvoering.

Al dat moois komt met een prijskaartje. De Chronotimer Flyback Special Edition scoor je voor 6.700 dollar, de 1919 Chronotimer Flyback Brown & Leather kost 6.350 dollar en de twee Monobloc Actuator modellen kosten 7.250 en 8.500 dollar.

[lg_folder folder=”Porsche/Porsche_Design_horloge/” count=”8″ cols=”4″ paging=”true”]

Nog geen reacties

  1. Vanaf €6700 voor een horloge met een volledig in-house ontwikkeld movement is geen slechte prijs. Bij andere merken ben je zo 10K voor een horloge met dezelfde specs. Valt me goed mee van Porsche. Had eigenlijk verwacht dat ze voor deze prijs een ETA of Valjouxje erin zouden mikken…de meeste mensen zullen het verschil toch niet zien.

      • @maurits123: tudor heeft geen flyback chrono voor 3K. Daarnaast is die “in house” versie die ze voor €3000 aanbieden niets meer dan een aangepaste Breitling B01 uurwerk waarvan ze de balansbrug aanpassen. Niet echt in house dus. 6K voor een flyback chronograaf die zelf is ontwikkeld is een goede prijs.

    • @mopar: lekker belangerijk … De meesten geven geen ruk om een mechanisme want zoals je wellicht weet is zelfs een 2 tientjes Hema Quartz klokje nauwkeuriger dan een gevertificeerde automaat.

      Dit segment gaat puur om design, materialen en show.

      • @turbobrick: Onzin, jij weet er blijkbaar geen zak van. Zoals velen wel iets geven om welke motor er in een auto zit, zijn er ook veel mensen waaronder ik die geïnteresseerd zijn in welk mechanisme er in een horloge ligt. Als jij werkelijk denkt dat mensen die 8-10K te besteden hebben aan een horloge geen “ruk” geven om wat voor mechanisme ze hebben dan snap je het duidelijk niet. Het is alom bekend dat een simpel Quartz klokje de tijd beter kan bijhouden maar daar gaat het dus totaal niet om. Een DSG is ook veel sneller dan een handbak en toch is die laatste nog steeds leverbaar op sommige auto’s. Nieuwer is niet altijd beter.

  2. Een beetje meer info zou wel interessant zijn. Diameter van de wijzerplaat en soort uurwerk (quartz/mechanisch) bijvoorbeeld.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *