Apple haalt Fast & Furious-regisseur binnen, maar waarom?

Justin Lin
Apple heeft weer een grote naam aan zich gebonden.

Justin Lin gaat exclusieve films en series produceren voor Apple, zo meldt Variety. Mocht die naam niet een belletje laten rinkelen: deze man heeft diverse grote films gemaakt. Zo regisseerde hij Fast & Furious, Fast Five, Fast and Furious 6 en Star Trek: Beyond. Daarnaast produceerde hij met zijn bedrijf Perfect Storm Entertainment diverse series voor CBS.

Lin en zijn bedrijf gaan nu exclusief werken voor Apple, die bezig is met een eigen streamingdienst, al is het nog niet duidelijk om welke programma’s of series het gaat. Apple heeft echter genoeg geld om de wildste dromen van Lin waar te maken, dus in dat opzicht is hij er op tijd bij. De techgigant zal er immers alles aan doen om zijn televisiedienst te lanceren met de best mogelijke content.

Over die dienst gesproken: het is nog niet precies duidelijk wanneer we daar gebruik van kunnen maken, maar als de geruchten kloppen, dan moet het in 2019 gaan gebeuren. De Netflix-concurrent zou jaarlijks 4,2 miljard dollar willen investeren in eigen programma’s, die je straks kunt bekijken via je Apple TV, iPhone of iPad.

Naast Lin staan er diverse andere grote namen uit de filmwereld onder contract bij Apple. Denk aan Jamie Erlicht en Zak van Amburg (Breaking Bad en Better Call Saul), Jay Hunt (Sherlock) en Carol Trussell (Narcos). Kortom: aan de namen kan het niet liggen.

Nog geen reacties

          • @deeberton: apple heeft verreweg de beste klantenservice van elke smartphone/laptop fabrikant met een uitgebreid netwerk aan dealers. Ze vragen een paar dagen na je geholpen te hebben nog een keer of alles definitief opgelost is. Dus ik snap niet wat er nou mis is met de klantenservice?

          • @banaan7: Die klantenservice mag ok wel, als ze producten maken die binnen no time service nodig hebben, en oh wacht, je mag het niet zelf doen. en oh wacht, Je krijgt ongetwijfeld een rekening mee. Terwijl het hele probleem vanaf productie al voor een miezerige euro opgelost had kunnen zijn. Normale koelpasta bijvoorbeeld in plaats van toch nog even een paar cent bezuinigen op de goedkoopste meuk die apple kon vinden..
            Dit gaat overigens over hun laptops en computers die tussen de 1000,- en wat? 9000,- kosten?

          • @lolindir:
            Wat gaan de comments weer heerlijk off-topic als het woord apple in een artikel genoemd wordt. Maar ik doe er lekker aan mee 🙂

            Hoe snel je service nodigt hebt ligt eraan hoe je met je producten omgaat, ongeacht wel merk je hebt.
            Een android toestel van 150 kan zo 6 jaar mee als je er voorzichtig mee omgaat. Hetzelfde geldt voor dure iphones en samsung galaxies.

            En als performance het enige is waar je naar zoekt. Koop een windows machine. Die zijn groter, lomper en zwaarder. Dit zorgt voor meer mogelijkheden qua cooling en dus betere performance.
            Macbooks koop je niet puur voor performance, maar voor het totaalplaatje.
            Dun en clean design.
            MacOs (kan natuurlijk zijn dat iemand toch windows prefereert).
            Gewicht (macbook pro 15 is maar 1.8 kg).
            Beste speakers in een laptop op de markt.
            True tone.
            Klantenservice.
            Jarenlange ondersteuning.

            Dit alles komt met een prijs en die vragen ze dan ook zeker.

            Nu we het toch over prijzen hebben.
            Apple’s producten worden duurder. Waarom?
            1: Er worden nieuwe technologieën in hun producten verwerkt bovenop de al bestaanden features.

            2: Ze willen meer winst maken.
            En voordat je gaat schreeuwen dat ze alleen maar meer geld voor zichzelf willen (als je überhaupt tot hier gekomen bent), laat me even uitleggen hoe aandeelhouders werken.

            Aandeelhouders willen een deel van de winst hebben. Apple’s grootste markt is erg verzadigd. Wereldwijd lopen smartphone verkopen terug, ook bij andere grote merken van de gevestigde orde. Om de aandeelhouders tevreden te houden moet er voldoende winst gemaakt worden, anders gaat de waarde van het mogelijk omlaag. Er is weinig ruimte om te groeien, dus waar haal je het geld dan vandaan? Juist ja, door de prijzen te verhogen.

            Maar na deze uitleg zal ik toch wel weer voor fanboy uitgemaakt worden.

            Joejoe

          • @banaan7: Alles wat je opnoemt van een macbook gaat ook op voor een microsoft surface book/dell xps series/lg gram. Behalve het software gedeelte, maar ik prefereer windows (werk op school vaak met macos, wat een bagger). Klantenservice van apple is niet altijd zo geweldig en jarenlange ondersteuning is ook geen punt bij goede windows laptops. Bovendien is dat butterfly keyboard van Apple echt kak, terwijl de touchpad geniaal is. Het gaat er dus net om wat je voorkeur is. Dat stukje nieuwe technologieën is volgens mij gebaseerd op lucht (of bedoel je de touchbar of het butterfly toetsenbord?)

          • @banaan7: Oh ik snap best dat ze aandeelhouders tevreden willen houden, en dat hier dus compromis voor gemaakt worden.
            Maar dat is dus juist het hele punt. die liggen bij de consument in (ontzettend) veel gevallen!
            Dat was het hele punt hier, Apple is best klant onvriendelijk. Voor mij persoonlijk en vele anderen is dit gewoon een big deal.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *