Apple recyclet ‘gemaakt met iPhone’ reclame voor de 6S

Foto, gemaakt met iPhone 6S
Om de iPhone 6 een verkoopboost te geven werd een grote reclamecampagne door Apple bedacht genaamd ‘Shot on iPhone’. De techfabrikant uit Cupertino gaat hetzelfde trucje herhalen, dit keer met de 6S.

Met de Shot on iPhone worden 53 afbeeldingen van 41 fotografen gebundeld in één campagne. Uiteraard zijn al deze plaatjes geschoten met de nieuwe iPhone 6S om te laten zien hoe geweldig die camera wel niet is, schrijft TIME. De foto’s worden opgehangen op billboards in 85 steden, verspreid over 26 landen.

De foto’s variëren van landschappen, tot portretfoto’s tot close ups. Apple lanceerde de campagne voor het eerst in 2015, toen de iPhone 6 werd uitgebracht. Het idee werd buiten de reclame om ook door fotografen uitgevoerd zoals bij deze Mercedes S65 AMG. De plaatjes zijn niet speciaal gemaakt voor de campagne. Apple neemt contact op met mensen die met een iPhone 6S een mooi kiekje hebben geupload op media als bijvoorbeeld Instagram. Met toestemming van de fotograaf is het mogelijk dat diezelfde foto verschijnt op één van tientallen billboards verspreid over de hele wereld.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *