Apple verdient bakken met geld aan horlogebandjes

Apple Watch
Apple verdient niet alleen scheepladingen vol dollars aan de verkoop van de Apple Watch, maar ook aan de horlogebandjes voor het slimme horloge. Zeventien procent van alle Apple Watch-kopers investeert namelijk in een extra bandje.

De data is afkomstig van Slice Intelligence, dat zijn gegevens verzamelt via de mails van zijn gebruikers. Ze schatten in dat het bedrijf op dit moment 2,79 miljoen horloges heeft verkocht. Daar houdt de winst zoals gezegd niet op, want Reuters hoorde van Slice dat een op de vijf kopers ook geld uitgeeft aan een tweede horlogebandje.

Dat is goed nieuws voor Apple, want op de bandjes wordt veel winst gemaakt. Het goedkoopste bandje kost bijvoorbeeld twee euro aan productiekosten, maar ligt voor 59 euro in de Apple Store. Natuurlijk zijn in die twee euro geen verpakkings- en transportkosten meegerekend, maar we hoeven je niet te vertellen dat de marge nog altijd aanzienlijk is. Het zwarte sportbandje is de populairste, gevolgd door de Milanese Loop.

3 reacties

  1. Het enige wat in mij op komt waar ze geen scheepsladingen aan verdienen is de Mac Pro, als je nagaat wat de componenten kosten is dat een aardig goede deal. Maargoed professionele computers die makkelijk de 10000 euro per stuk overstijgen zijn natuurlijk andere koek dan laptops, mobieltjes en smartwatches. Dan hebben we het uiteraard ook over heel andere volumes kwa afzet. Op de gemiddelde consument kunnen ze met speels gemak het meest verdienen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *