Wie wil er tegenwoordig nog een traditioneel horloge als smartwatches helemaal hip zijn? Uit onderzoek is gebleken dat de verkoopcijfers van traditionele horloges enorm zijn gedaald.
Marktonderzoeker NPD becijferde dat het gaat om de grootste daling in zeven jaar. Het bedrijf wijst de Apple Watch als voornaamste schuldige aan. Afgelopen juni zouden Amerikaanse consumenten 375 miljoen dollar hebben uitgegeven aan traditionele horloges. Ten opzichte van het jaar ervoor is dat een daling van elf procent. Sinds 2008 is de daling niet meer zo groot geweest.
Volgens het NPD is de Apple Watch de grootste boosdoener. De smartwatch is sinds eind april verkrijgbaar in de Verenigde Staten. Analisten voorspellen dat de komende jaren alleen nog maar moeilijker zullen worden voor de makers van traditionele horloges. De groep slechtst verkochte horloges kosten niet meer dan duizend dollar. Uit onderzoek bleek dat consumenten voor dat geld veel liever een smartwatch kopen. De grootste daling was vooralsnog waar te nemen in de categorie van horloges tussen de 100 en 149 dollar: de verkoop daalde daar met 24 procent.
http://www.iphoned.nl/apps/micros
In mijn vrienden en familiekring heeft niemand een scratch gekocht. Terwijl ze allemaal smartphones hebben eern dol zijn op gadgets.
@arnold_jansma: smartwatch dus. Waarom kan ik mijn opmerking niet wijzigen.
@arnold_jansma: Oké, bedankt voor de mededeling.
In mijn vrienden en kennissen kring zijn juist wel een aantal smartwatches. Drie Apple watches. Twee pebbles en twee Android Wear apparaten.
Zegt dat wat over het succes ervan? Nee hoor absoluut niet, net zoals jou bericht dat niet doet :p
Alleen maar beter. Dan verdwijnt al die troep horloge merken ook weer. Laat de horloges maar lekker voor wat het is, en de liefhebbers kopen toch wel. Ik heb vandaag mijn rodina automatic binnen, met een uurwerk waar je u tegen zegt.
Denk dat dit overdreven is …. Waarom ???
– percentage gewijs dragen nauwelijks mensen smartwatches
– kopen mensen niet regelmatig een ander horloge, dus een daling zo snel merken lijkt me stug
– In die prijs range ($100-4150) koop je amper een polsbandje voor de Apple Watch, en dan gaan mensen die dus altijd dat uitgaven voor een horloge het nu opeens over een andere boeg gooien en tenminste 3x zoveel betalen opeens ?
zie zelf nog steeds niet de toegevoegde waarde van smartwatch. Is leuk je kan zien op je pols je berichtje binnen hebt maar dat merk ik ook wel doordat me telefoon trilt en je moet nog steeds je telefoon pakken om terug te sturen. En alle andere functies doen me ook niks.
Heb zelf een raymond weil horloge en rado en citizen. Vind de traditionele horloges nog steeds meer aantreken kwa matriaal een bouwkwalititeit. Dan heb ik het wel in het duurde segment
@raym: Boks Ouwe !
raymond Weil Nabucco hier … Dan voel je ook een klok om je pols zitten, iedere keer als ik hem om heb. Enne een klokje die het over 100 jaar in principe nog zou moeten doen.
@turbobrick: zelf ook een nabucco heb ook een RW SPORT gehad. mooie stevige horloge met stalen band afwerking en kwaltiteit voelt goed. Ook heb ik Rabo v10k dit horloge is echt kwa desing zeer netjes alleen vind ik de orginele rubbere band wat minder fijn zitten.
Wie wil nu iets om zijn pols dragen?? is alleen maar irriterend.
Horloges van onder de 250 USD zijn voornamelijk troep horloges. Vrijwel elk batterij horloge zonder edel-metaal, kan onder de 15 USD/EUR geproduceerd en vervoerd worden. Enige wat nog een beetje duur is, is het extreem dunne mechaniekje inkopen.
Dus ja, dit is ook de groep waarin mensen zo’n horloge kopen omdat het zo cool is.
Ik gok dat de horloge makers met automatische horloges er maar weinig van zullen merken. Je koopt niet zomaar een automatisch horloge; je koopt t alleen als je weet wat t is. Een groot gedeelte van de eigenaars hiervan hebben hier lang voor gespaard en/of maakt de prijs niet heel veel uit en hebben er meer. Maar iemand die voor een automatisch horloge gaat, zal deze niet niet kopen omdat hij ook een smart watch kan kopen.
Dus alleen de opgeblazen lucht merken zullen het merken, omdat met deze smartwatches er nu ook andere merken zijn die meer waar voor hetzelfde geld aanbieden.
Dus: innovatie.