Ballmer: “Alleen Microsoft kan het Apple moeilijk maken”

Steve Ballmer ziet in Microsoft de enige concurrent van Apple
Steve Ballmer verdween na zijn vertrek als CEO van Microsoft grotendeels naar de achtergrond, maar blijkt zijn mond nog altijd niet helemaal te kunnen houden.

Ballmer staat bekend als een nogal excentrieke, uitgesproken man. Hij heeft nog altijd een ‘lichte’ voorkeur voor producten uit de stal van Microsoft, al kunnen we niet ontkennen dat er een kern van waarheid in zijn woorden zit. In gesprek met Bloomberg liet hij weten dat hij in Microsoft het enige bedrijf ziet dat het Apple echt moeilijk kan maken.

“Microsoft zal ze absoluut het vuur aan de schenen leggen. Het is lang geleden dat iemand serieus de strijd met ze is aangegaan op het gebied van hardware“, aldus Ballmer. “Ik geloof dat er maar een bedrijf is dat daar daadwerkelijk toe in staat is en dat is Microsoft, al heeft Apple het de afgelopen jaren geweldig gedaan.”

Nog geen reacties

  1. Steve Ballmer… you believe this f*ckin’ guy?

    Microsoft zou gewoon van hun eigen kracht uit moeten gaan en concentreren op wat ze goed doen. Zo krampachtige met Apple concurreren werkt voor geen meter. Apple moet het helemaal niet hebben van zijn computerafdeling. Apple=iPhone. Zorg dat die iPhone gewoon goed werkt met Windows dan is er geen vuiltje aan de lucht.

    Tip voor MS: presenteer gave producten wanneer ze ook gelijk commercieel op de markt kunnen komen. Er was ‘a moment in time’ dat ik dacht dat ik nu zo langzamerhand wel een touchscreen-surface-table zou hebben. Laat nu alsjeblieft de Hololens niet in de vergetelheid verdwijnen….

    • Een bedrijf is pas succesvol als het geen reclame moet maken voor hun producten, dit gebeurd dan ook enkel bij Apple, als er een nieuw product uitkomt weten mensen enkel wanneer het wordt voorgesteld en vanaf het is voorgesteld begint ten eerste de mond tot mond reclame, daarna komen de “reclames” via concurrenten die proberen Apple een steek te geven maar daardoor wordt Apple enkel bekender, Samsung die nu al een beetje gekend is voor zulke reclames zal ook niet merken dat ze er iets mee bereiken omdat dit zo ook niet is. Apple spaart hierdoor miljoenen aan marketing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *