Amai! Zijt ge de Belgische fiscus nog wat eurokes verschuldigd? Let dan goed op wie u aanspreekt op Facebook.
Het zou zomaar de Belastingdienst kunnen zijn. Contact opnemen met wanbetalers via de telefoon is in België niet erg effectief. Een benadering via de sociale media daarentegen bleek wel te werken. Op deze manier ontving de Belgische Belastingdienst na 1,5 maand al ruim 11 miljoen euro aan achterstallige inkomsten.
De reden dat de Belgen telefonisch minder snel gehoor geven is overigens niet altijd van opzettelijke aard. Het blijkt dat onze Zuiderburen via mail- en Facebookberichten gewoon beter bereikbaar zijn.
Like het of niet, plezanter kunnen ze het niet maken, op deze manier wel makkelijker.
Lap zeg.
Niet echt verwonderlijk. De gemiddelde Belgische verprutst toch al minstens 70% van zijn/haar werktijd op Facebook en andere nonsens-sites. Misschien dat de productiviteit nu eindelijk een beetje omhoog gaat. Halen ze misschien eindelijk toch al 5% of zo.