Dit dashboard van Parrot maakt iedere auto een smartcar

Parrot-NRB6
De zojuist onthulde boordcomputer van Parrot moet volgens het bedrijf bij negentig procent van alle bestaande auto’s in te bouwen zijn.

Naast het feit dat dus zo goed als iedere auto van de RNB6 (de productienaam van de boordcomputer) gebruik kan maken, is Parrot ook trots op de functie om te wisselen tussen besturingssystemen als Google’s Android Auto en Apple’s Carplay.

Smartphone speelt de hoofdrol
Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is je smartphone verbinden met de boordcomputer, een knopje indrukken en al je apps worden gepusht naar het dashboard van je auto. Middels stemcommando’s kun je deze apps vervolgens bedienen. Omdat de RNB6 op de eerste plaats samenwerkt met je smartphone, kreeg Parrot het voor elkaar om zo simpel tussen besturingssystemen te kunnen switchen.

Parrot-NRB6

Naast de mogelijkheid om tussen verschillende besturingssystemen van andere bedrijven te wisselen, is Parrot ook bezig met haar eigen systeem. Bovendien komt de RNB6 met een dashboardcamera, die onder andere de mogelijkheid heeft om een timelapse te maken, en tips en meldingen kan geven als je moet remmen. Mocht je auto een camera op de achterkant hebben, dan ondersteunt het ook parkeer-assistentie.

[gv data=”LfrN8IVQB84″][/gv]

Releasedatum
Parrot liet aan The Verge weten van plan te zijn om de RNB6 in de loop van het jaar uit te brengen.

Nog geen reacties

  1. Als ze bij alle auto’s een standaard laderhouder in dashboard maken voor de iPhone 6, dan hoef je die er alleen maar in te klikken en heb je via Google maps je navigatie, alle muziek via iTunes en direct alle telefoonnummers in gelinkt aan de voice activated telefoon. Ben je meteen van al het gezever af.

    • @tvklarenbosch: “How expensive? Parrot isn’t saying, but given Pioneer’s NEX units cost upwards of $800, that might give you an idea of what to expect.” aldus CNet

  2. Noem me ouderwets, maar ik wil m’n navi 100% standalone hebben. Telefoon mag de contacten en muziekjes doorgeven, thats it. Voor de rest ziet het er veelbelovend uit. In ieder geval beter dan die ene keer dat ik aftermarket navigatie heb gehad, slome troep.

  3. Hopelijk een stuk gebruiksvriendelijker dan de Parrot Astroid. Die had op zich best veel mogelijkheden, maar de bediening was het nét niet en het apparaat was veel te traag. Dit apparaat heeft trouwens ook een groot nadeel, dat felverlichte display leidt veel te veel af in het donker. Voorlopig redt ik me wel met de iPhone met een aux-adapter op de originele radio.

  4. Volgens mij zou dit apparaat een vrij snelle processor krijgen, alvast met het zicht op de toekomst mbt “zelf” rijdende auto’s en de daarvoor benodigde rekenkracht etc. Ben wel benieuwd wat zo’n systeempje moet gaan kosten en hoe ze per merk/model van bestaande voertuigen het oude systeem dan gaan vervangen. Verloopstekkers oid?

  5. Want 90% van de auto’s heeft een 2x DIN inbouwmogelijkheid? Dat lijkt me wel wat optimistisch, eerlijk gezegd.

    Verder geloof ik niet zo in aftermarket oplossingen voor dit soort systemen. De integratie met de auto-electronica zal toch altijd sub-optimaal zijn.

    Daarnaast is het maar de vraag wat de opstarttijd van het systeem is; mijn Parrot i9200 doet er toch minstens 2 minuten over om operationeel te zijn. Dat zou toch vrij lastig zijn als je na het starten van de motor eerst achteruit wilt rijden en daarbij die achteruitrijcamera nodig hebt…

  6. Weleens gehoord van Pioneers Appradio? Ik heb versie 3 namelijk en die doet exact hetzelfde, en ik heb die zelfs geroot zodat ik mijn telefoonscherm repliceer op mijn headunit! Daardoor kan ik alles op mijn Appradio draaien wat ik ook oo mijn telefoon kan, zelfs bankieren :p en niet te vergeten, de superieure geluidskwaliteit van Pioneer kan geen Parrot overtreffen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *