Dit gebeurt er allemaal met je bagage op vliegvelden

Baggage op een band
Nog even je ruimbagage inchecken en je kunt gaan boarden. Hoe verloopt de reis eigenlijk voor je bagage? We verzamelden wat videos.

Die kapotte rits of deuk in je koffer kan je mogelijk wijten aan die aanbieding van dat goedkopere koffermerk. Of er wordt gewoon bruut asociaal met je bagage omgegaan? Verschillende video’s op internet laten zien dat zowel mensen als machines niet altijd even netjes omgaan met jouw spullen. Recent dook deze video op van twee gasten die bagage met geen enkel beleid op de band gooien. Zero fucks given.

[gv data=”g02AYJIDAd0″][/gv]

Deze machine gaat ook keurig om met de bagage en schuift de koffers zachtjes op de andere band. Check die lucky bastard op 00:30 die de martelgang ontspringt.

[gv data=”9MZqiE3yGlQ”][/gv]

Dan is er nog eentje in de categorie “just checking the stuff” op het Fiumicino vliegveld in Rome. Medewerkers van het vliegveld openen de bagage van reizigers opzoek naar waardevolle spullen om te jatten. Ze werden opgenomen door de bewakingscamera’s: 29 medewerkers werden gearresteerd.

[gv data=”k97_FVdA2E0″][/gv]

Ons advies: Check altijd even je koffer nadat je deze van de band haalt of er geen gekke krassen of beschadigingen opzitten. Een duurdere koffer met bijvoorbeeld een codeslot is altijd mooi meegenomen, maar biedt ook geen garantie. Bewaar breekbare spullen voor zover mogelijk altijd in je handbagage. Meer vliegende koffers vind je hier en hier.

11 reacties

  1. Als ik reis neem ik zo weinig mogelijk mee. En belangrijke zaken zitten altijd in de handbagage.

    Toch een nuance; Die twee in het eerste filmpje zijn zwaar onderbetaalde Indiërs/Bengalen/undsoweiter van een een of andere Arabische maatschappij…dan kun je dit verwachten.

    Niet om het goed te praten, trouwens.

  2. Niets bijzonders te zien. Proberen jullie maar eens een dagje van die containers met de koffers van Miep Doodgewoon leeg te sjouwen op een transportband. Ik heb het gedaan. Sommige mensen lijken hun koffers te vullen met lood en je hebt maar korte tijd om die containers leeg te krijgen (tijdsdruk is groot, want de volgende kist staat alweer te wachten en Miep moet haar aansluiting halen). Miep de gemiddelde huisvrouw krijgt het voor elkaar om koffers te vullen met de gemiddelde dichtheid van een zwart gat en die dingen zijn dus loodzwaar. Vervolgens moet je ze buiten je macht (want in net iets te lage container om er goed in te staan) van schouderhoogte optillen en op vloerhoogte deponeren. Als je aan het einde van de dag nog een rug over wil hebben is de enige oplossing dus om te gooien met koffers. Gaat zelfs nog niet eens bijzonder hard hier. Heb je breekbare dingen, doe ze OF in de handbagage OF verstuur ze dubbel goed ingepakt met de post.

    @bassen, TSA slot. Proest. Zelfs ik krijg die met een botte schaar in 5 seconden open. Dat doet echt NIETS. Zijn net als heel de TSA alleen voor de sier en niet omdat het nut heeft.

      • @azenomei: Zie hier: https://youtu.be/bCT713bmkSk
        Sorry VVS en niet scherp, had alleen mn telefoon bij de hand om te filmen. Zoals je ziet iets meer gepruts om hem weer dicht te krijgen, maar het concept is duidelijk. Die sloten zijn zo slecht geconstrueerd en met zoveel speling dat ze door simpelweg ff te wiebelen met een lang plat voorwerp zo open zijn te draaien.

        @pomoek, klanten ZIJN belangrijk. Het overgrote deel heb/had ik ook geen problemen mee. Maar eens in de zoveel tijd kom je dan zo’n enorme softshell tegen die je met 2 man net van ze plek krijgt (Meestal op het moment dat er haast is omdat een kist te laat binnenkomt en mensen hun aansluiting moeten halen). Op dat soort momenten snap ik gewoon niet hoe mensen het kunnen verzinnen om hun koffer ZO zwaar te maken. Naast dat het voor de bagagehandlers moeilijker wordt is de kans op schade aan de koffer ook gewoon een stuk groter. Hoe zwaarder de koffer hoe groter de kans dat een bagage systeem schade toebrengt bij ruwe behandeling.
        Ik werk overigens allang niet meer in die wereld. Als jij de gedachtengang erachter niet snapt heb je duidelijk nog nooit in de service industrie gewerkt. Natuurlijk is de klant zeer belangrijk en dien je ervoor te zorgen dat je de best mogelijke service biedt. Dat wil echter niet zeggen dat sommige klanten geen domme schapen zijn die je het leven ontzetten moeilijk maken. Het zou in zoveel bedrijfstakken zoveel makkelijker gaan (Ook voor de klant) als klanten af en toe zelf eens nadenken en meewerken ipv er van uitgaan dat iemand anders het wel oplost, “want het is toch zijn/haar werk”.

    • @thisguy: Ik begrijp dat het zwaar werk is en niet leuk. Je denigrerende opmerkingen over Miep die haar koffer te vol stopt laat zien hoe onbelangrijk jij de klant vindt. Uiteindelijk is dat degene die voor jouw paycheck zorgt. Maar goed, een dergelijke mentaliteit is inmiddels gemeengoed bij het personeel van luchtvaartmaatschappijen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *