Ello: het nieuwe Facebook, maar dan zonder advertenties

Ello
Misschien heb je er al iets over gehoord: Ello. Dit nieuwe social media-netwerk is in korte tijd namelijk enorm populair geworden.

Dat is opvallend, want het netwerk bestaat al langer, maar is pas sinds afgelopen week viral gegaan. Ello valt het best te beschrijven als een kruising tussen Twitter en Tumblr en het mooie: men maakt GEEN gebruik van advertenties. Op dit moment kan je je alleen middels een invite aanmelden op het sociale netwerk.

Ello bestaat al sinds maart, maar is sinds afgelopen week uitgegroeid tot een populair netwerk. Gebruikers noemen het ook wel de anti-Facebook. Volgens meerdere bronnen is de plotselinge populariteit van de website te danken aan Facebook’s real name policy. Facebook-users kunnen sinds kort alleen nog maar een echte naam opgeven wanneer ze toegang tot hun profiel willen.

Via Ello is het mogelijk om statusupdates, GIF’s en foto’s te posten. Ook is het net zoals bij Facebook mogelijk om op statusupdates van je vrienden te reageren. Volgens de oprichters van Ello komen daar nog een hoop nieuwe features bij. Invites voor de social website worden op eBay doorverkocht voor prijzen van 10 tot 150 dollar.

Of Ello ook echt the next big thing wordt, is op dit moment moeilijk te zeggen. Het is in ieder geval goed gelukt om het nieuwe platform onder de aandacht te brengen.

UPDATE: dankzij de lancering van Facebook’s ATLAS is het reclamevrije Ello nu nog populairder.

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *