Geen pornoreclame meer op Google

Explicit content
Google accepteert geen adverteerders meer die hun pornografische content willen aanbieden.

Vanaf deze week is het voor seksueel getinte Google-advertenties niet meer toegestaan om “seksuele handelingen met het doel om op te winden” aan te prijzen. Een woordvoerder vertelde aan CNBC dat Google al langer bezig om volwassen content aan banden te leggen. Daarom denkt hij dat veel adverteerders inmiddels ergens anders hun reclame plaatsen.

Theo Sapoutzis, CEO van pornoproducent AVN Media Network, zegt toch verrast te zijn door het nieuws. Sinds 2002 adverteert hij zijn 18+ websites op Google. “Dit is twaalf jaar lang onaangetast gebleven, dus ik had niet verwacht dat dit ineens zou veranderen.” Andere eigenaren van adult-websites zijn bang dat Google in de toekomst alle volwassen content gaat blokkeren, en dat dit slechts een eerste stap is.

Ondertussen blijft ‘Porn’ nog steeds een erg populaire zoekterm. In de maand mei werd maar liefst 351 miljoen keer op dit woord gezocht. De vraag is dus of dit enorme publiek in de toekomst ook nog via Google aan zijn trekken kan komen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *