Help, gepersonaliseerde tv-reclames komen eraan

Gepost op 13-09-2016 om 14:01 door - 1 Reactie »

gepersonaliseerde tv reclames
De televisie gaat ons in de gaten houden, in plaats van wij de televisie.

De Belgische provider Telenet laat vandaag weten dat het begint met gepersonaliseerde tv-reclames. Uiteraard zal het niet lang meer duren voordat dit in Nederland en andere landen ook gaat gebeuren. Verschillende bedrijven zoals Coca-Cola zijn hier namelijk al enige jaren mee aan het experimenten samen met providers.

Voornamelijk Google, ja daar zijn ze weer, weet hier goed op in te spelen met Google Fiber. Door kabeltelevisie van Google te gebruiken kan de zoekmachinegigant data die online over jou verzameld is nu ook gebruiken wanneer je tv kijkt. Ook Nederlandse providers kunnen hier gebruik van gaan maken door bijvoorbeeld digitale televisie. Gebaseerd op locatie, kijkgeschiedenis, leeftijd en andere demografische kenmerken kunnen er dan persoonlijk advertenties getoond worden aan de kijker.

Telenet begint hier vanaf oktober dus als eerste mee. Kijkers kunnen zelf wel instellen hoeveel gegevens gedeeld mogen worden. Maar zoals gebruiker is dat allemaal omslachtig en is de standaardinstelling dat alles gedeeld mag worden. Het komt er dus op neer dat de tv ook een toestel wordt waarbij onze privacy niet meer veilig is.

1 reactie
En daarom heb ik al sinds 2002 geen Tv ontvangst en staat mijn SmartTv niet aangesloten op Internet.
Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, aanmelden kan HIER!