ING is de bank met de meeste storingen wereldwijd

Storingen-Nederlandse-Banken
Uit een nieuw onderzoek blijkt dat ING de meeste storingen heeft ter wereld. Ook twee andere Nederlandse banken staan in de top drie.

De website Allesstoringen.nl verzamelde gegevens uit 27 verschillende landen, en kwam daarna met de conclusie dat de Nederlandse banken flink voorop lopen in deze lijst. Op 1 staat ING met 196 storingen in de periode tussen december 2013 en november 2014, daarna volgt de Rabobank met 137 en ABN Amro met 135 storingen.

Top 5 storingen per bank
1. ING (NL) – 48 grote storingen – 196 totale storingen
2. Rabobank (NL) – 45 grote storingen – 137 totale storingen
3. ABN Amro (NL) – 39 grote storingen – 135 totale storingen
4. Nationwide (VK) – 13 grote storingen – 27 totale storingen
5. Barclays (VK) – 13 grote storingen – 51 totale storingen

Twijfelachtige eer
Vorig jaar had de Rabobank nog de twijfelachtige eer om bovenaan te staan, al is één ding duidelijk: het aantal storingen nam dit jaar flink toe vergeleken met het jaar ervoor. Bij ING steeg het aantal met 221 procent, en bij de Rabobank en ABN met 108 en 160 procent.

Niet zo gek dus dat als we naar het totale aantal storingen per land kijken, dat Nederland hier ook de lijst met een flinke voorsprong aanvoert. Ons land staat op één met 468 storingen, gevolg door Brazilië met 121 en het Verenigd Koninkrijk met 111 storingen.

Top 5 landen met de meeste storingen
1. Nederland – 132 grote storingen – 468 totale storingen
2. Verenigd Koninkrijk – 36 grote storingen – 111 totale storingen
3. Brazilië – 30 grote storingen – 121 totale storingen
4. Duitsland – 14 grote storingen – 60 totale storingen
5. Australië – 12 grote storingen – 33 totale storingen

Kanttekening
ING vertelde aan RTL dat ze het niet eens zijn met de manier waarop deze gegevens verzameld zijn. Op Allestoringen.nl worden storingen onder andere gedetecteerd door het social-media gedrag in de gaten te houden, en volgens ING wordt er ook wel eens getweet over storingen die met gepland onderhoud te maken hebben. Toch kunnen we het er wel over eens zijn dat Nederlandse banken hun digitale zaakjes niet bepaald op orde hebben.

Nog geen reacties

  1. zelf al heel wat jaren bij ing (mn vriendin bij abn)
    en moet zeggen dat ik het afgelopen jaar misschien 1x last heb gehad van een storing,
    wel meerdere keren onderhoud, maar dat neem ik voor lief.
    als het daarna maar netjes werkt en dat doen ze allemaal.

  2. Ik denk dat de ICT innovatiedrift van de Nederlandse banken ook tot de hoogste van de wereld behoort. Pioniers kunnen niet bouwen op ervaringen van andere banken.

    Ik neem het dus voor lief: fijn dat de nederlandse banken bereid zijn te innoveren voor ons.

    Overigens: telt een storing die 2 dagen duurt even zwaar als een storing van 5 minuten? Dan is het helemaal onrechtvaardig om te vergelijken. En welk land zeuren de burgers het meest actief op twitter??

    Ergens verdienen onze banken wel een schouderklopje voor hun innovatie richting klant: iDEAL bijvoorbeeld.(uiteraard wel ontwikkeld voor eigen gewin, maar toch:))

  3. Ik heb 3 banken naast elkaar gehad en nu twee, ING is toch de meest gebruiksvriendelijke die er is.
    En wat een geleuter over storingen/onderhoudswerk, als of je leven er van af hangt als je even geen bankzaken kan doen.
    Moet je zien hoe iedereen loopt te janken als Facebook of Twitter off-line is, als dat het belangrijkste in je leven is dan heb je, je prioriteiten lekker op orde.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *