Internetshoppen gaat nogal vaak mis

Webshop van binnen
Supermakkelijk dat webshoppen, als het goed gaat.

We kopen allemaal steeds meer spullen op internet – vinden jullie het ook vreemd dat PostNL maar blijft klagen dat ze minder te bezorgen hebben? Shoppen via de computer is namelijk makkelijk. Geen rijen bij de kassa, geen jengelende koters in de winkel, geen vakkenvullers die de halve winkel nodig hebben om vakken te vullen.

Nadeel van shoppen via internet is natuurlijk wel dat je het niet meteen hebt en dat je het niet kunt passen, maar ook daar wordt steeds meer aan gewerkt. Alle seinen op groen dus voor het internetwinkelen. Maar niet helemaal, want liefst vier van de tien shoppers heeft problemen.

Vier op de tien, 40%, dat is best wel veel. Wat gaat er allemaal mis? Veel mensen trappen toch nog steeds in allerlei frauduleuze handeltjes. Op zich vreemd, staat er geen https:// bovenaan de site van je shop, koop dan niet. En als iets té goedkoop is, dan is vaak ook niet waar. Hier meer tips. Andere dingen die fout gaan, zijn pakketten die niet aankomen, betalingen die niet lukken, of beschadigde en verkeerde pakketten.

In 2015 heeft volgens het CBS 77% van de bevolking boven de 12 jaar minimaal een keer iets gekocht via het internet. Dat lijkt belachelijk veel, 11,1 miljoen mensen.

3 reacties

  1. “Veel mensen trappen toch nog steeds in allerlei frauduleuze handeltjes. Op zich vreemd, staat er geen https:// bovenaan de site van je shop, koop dan niet”

    Buiten het feit dat het idd verstandiger is een aankoop (dus een transactie) via een “https-site” te doen, heeft dat weinig te maken wie of wat er achter die “https site” zit.

    Het is gewoon een kwestie van gezond verstand gebruiken en reviews lezen (mocht er twijfel zijn). Ik kan hier wel als tip geven dat je beter bij de “dagaanbieding-sites” weg kunt blijven. Vooral die met kleren. Zulke sites hebben nauwelijks een vaste klanten bestand. Gevolg hiervan is; ze houden je niet op de hoogte, reageren niet/laat op email, geven heel laat het geld terug bij retour (ook al staat er 30 dagen in de voorwaarden) en doen moeilijk zodra er iets defect is aangekomen.

    Ook kun je het beste met PayPal/creditcard betalen.

  2. Gewoon niet bij vage, lelijke en slechtwerkende websites bestellen. Uitzonderingen daargelaten uiteraard. Tot voor kort bestelde ik bij een website die er totaal niet uitzag en waarbij je alleen met bankoverschrijving kon betalen. Echter kende ik de eigenaar van een forum dus had ik er wel vetrouwen in.

  3. heerlijk, webshoppen. en als je een beetje kritisch bent, word je tenminste niet opgelicht, zoals bij sommige winkels het geval is.

    mediamarkt heeft er een handje van om een boel goedkope aanbiedingen in de folder te zetten en de hdmi kabels 3 keer over de kop te laten gaan… om maar een voorbeeld te noemen.

    ik betaal met alle liefde een tientje of 2 meer voor wat service, maar zo lang ik verkopers nog steeds hoor roepen dat “meer megapixels” beter is op een spiegelreflexcamera ga ik een beetje dood van binnen…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *