Niet alleen plaatsen gebruikers steeds minder op hun wall, de dingen die zij erop zetten zijn ook steeds minder persoonlijk.
Als je nog met enige regelmaat op Facebook zit, dan kan het je niet ontgaan zijn dat er tegenwoordig duidelijk minder persoonlijke foto´s en teksten worden geplaatst. Die hebben plaatsgemaakt voor voor viral videos en andere ongein. Uit nieuwe cijfers blijkt dat dit klopt en het zou Facebook behoorlijk zorgen baren.
Dit alles blijkt uit een onderzoek van The Information. Er werd in 2015 ongeveer 5,5% minder gedeeld dan het jaar daarvoor en ´original broadcasting´, waarmee posts worden bedoeld die niet een kopie zijn van of een link naar andere content, zelfs 21% minder. Dat getal is het laatste jaar wel weer iets gedaald, naar ongeveer 15%. Desalniettemin moeten dit verontrustende cijfers zijn voor Facebook. Het onderzoek illustreert de situatie zelf als volgt:
De vraag hoe vooral de daling van de original broadcasting te remmen zou voor Facebook momenteel een van de belangrijkste uitdagingen zijn. Het verklaart de ontwikkeling van nieuwe features, zoals de mogelijkheid te livestreamen.
Logisch toch.
Mensen zijn wel uit gefacebooked.
Maar omdat ze zo groot zijn zullen ze niet verdwijnen.
Mensen zijn er achter gekomen dat uiterlijk vertoon geen meerwaarde heeft op langere termijn.
@ffw88: Grote kans dat mediums als Instagram de markt over aan het nemen zijn. Dat mensen menen dat uiterlijk vertoon geen meerwaarde meer heeft op lange termijn lijkt me sterk, het lijkt eerder dat de plek waar ze hun uiterlijk vertoon verspreiden verandert:
http://www.nu.nl/tech/3681285/instagram-snelstgroeiende-sociale-netwerk.html
@Apparata zet AUB die touch-ads uit! Ik hoef er maar over heen te swippen op mijn tel word ik al doorgelinkt. En ja zo krijgen jullie geld. Ben niet tegen advertenties, maar dit is ECHT irritant.
@mstiic: Kuch Adblocker.
@Donstil: Gooh echtt? Ik heb geen zin om mijn telefoon te rooten. Tuurlijk gebruik ik ook adblocker. Heb het al op mijn tablet en laptop. Jij snap het ook echt niet he.
“Deel dit bericht en win een iPhone!”
Er zijn veel te veel lutsers die met zulke acties mee doen dus krijg je ook een shitload aan onpersoonlijke posts, die niemand wil zien.
Overigens is het makkelijk om je feed op te schonen, gewoon die mensen niet meer volgen. Net als de mensen die alleen nog maar foto’s plaatsen van hun baby, kat, etc… Houdt het overzichtelijk 😉
Of gewoon ophouden met die onzin! Ruim twee jaar geleden mijn account opgeheven en heb er geen seconde spijt van gehad. Wat een troep werd en wordt daar op geklapt zeg.Het is 1 grote luchtbel dat binnen enkele jaren wel eens gaat ploffen en dan het einde verhaal FB. Een gevalletje Hyves.
Ondertussen heb ik langs feb toch al maar 18 iphone’s en 7 BMW’s gewonnen.
Alle gekheid op een stokje, ik gebruik het enkel nog als nieuwsoverzicht.
Win een BMW, deel dit bericht voor een gratis tuinstoel, zwarte vlakken met teksten waar tussen ieder woord een punt staat, tag-geile mensen die reageren op onderstaande onzin: ik zit nog dagelijks op Facebook, maar het interesseert mij eigenlijk nog vrij weinig.
https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/12122474_1897823467111433_390154258443568456_n.jpg?oh=9f17fd91b9d949430b5d9a07db8a3807&oe=57884E9C