LG G6: Waarom het marketingteam van LG faalt

De LG G6 mist een cruciaal stukje marketing
Fly like a G6!

2017 zou het jaar moeten zijn waarin LG zich kon gaan meten met grote jongens als Samsung en Huawei. Met hun nieuwe slogan ‘That Fits’ probeert LG de consument met kleinere broekzakken te overtuigen. Koelkasten als de Galaxy S8 zijn namelijk moeilijk op te bergen. De afmetingen en specs (één groot randloos scherm?) van de LG G6 zijn dus een groot ‘selling point’. Het marketingteam van het Koreaanse bedrijf mist daarentegen een cruciale denkstap. Hint: Het zit em in de naam!

[gv data=”w4s6H4ku6ZY”][/gv]

‘Like a G6’, zoals de megahit van Far East Movement uit 2010 luidt, zou toch de officiële track van het toestel moeten worden? Zoals een Gulfstream G650 met een defecte motor, komt ook de marketing van de LG G6 nog niet van de grond. Far East Movement laat namelijk aan The Verge weten dat het nummer nog niet door de Koreanen is gelicenseerd. LG komt 26 februari met een persconferentie waarin ze hopelijk een nieuwe marketingstrategie aanboren zodat dit toestel en het tweede vlaggenschip beter gaan verkopen dan de G5.

2 reacties

  1. Far East Movement tells The Verge that it has not heard from LG about licensing the track, which hit No. 1 on the Billboard Hot 100 in 2010, but noted “that would be cool.”

    Dus ze falen omdat ze waarschijnlijk niet het nummer uit 2010 gaan gebruiken? Misschien komen ze wel met iets veel beters, weet jij veel..

    • @ffw88: Idd slaat nergens op …
      De term G6 is niks heiligs en kan door iedereen gebruikt worden.
      niks wijst op het gebruik van dat nummer.

      De koelkast zoals de S8 …. Grappig die term voor de telefoon die een nieuwe trend zal gaan zetten !
      Oh wacht, over ruim een halfjaar is het een compacte phablet als Apple het doet en is het wereld nieuws en liggen in de slaapzak voor de apple store.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *