Nestlé en Google dopen KitKat (de reep) om tot Youtube Break

YoutubeBreak Grootste voedingsmiddelenconcern en grootste zoekmachine ter wereld slaan de handen ineen voor zinloze rebranding van reep.

De Youtube Break wordt uitgebracht in een beperkte oplage van 600.000 exemplaren en is alleen verkrijgbaar in het Verenigd Koninkrijk.

Volgens het persbericht is de make-over ter ere van de 10e verjaardag van Youtube en de 80e van de KitKat. Het is voor het eerst sinds de lancering van de KitKat dat er iets aan de verpakking verandert. Het is ook de eerste in een reeks van 72 verschillende soorten ‘breaks’ die gaan uitkomen, met meer dan 400 limited edition designs. Honderd miljoen ‘limited edition’ repen, worden er zo geproduceerd.

Wie denkt dat de Youtube Break een nogal random, matig idee is, vergist zich. Volgens Nestlé komt de samenwerking voort uit het inzicht “dat veel KitKat-liefhebbers ook Youtube-fans zijn.”

Wie tegen zijn Google smartphone “YouTube my break” zegt, krijgt de top vier trending video’s van die dag, voorafgegaan door reclame voor KitKat.

Hieronder bekijk je de officiële aankondiging van dit nieuws.

[gv data=”SjBA2Z-7fGk”][/gv]

Nog geen reacties

  1. Zo random is dit niet. Jullie vergeten te melden dat YouTube eigenaar, Google, een mobiele besturingsysteem heeft die KitKat heet. Dáárom is er gekozen voor deze naam deze en niet omdat ”veel KitKat-liefhebbers ook Youtube-fans zijn.” Iedereen gebruikt YouTube, ongeacht de snack die je lust.

  2. Zo random is dit niet. Jullie vergeten te melden dat YouTube eigenaar, Google, een mobiele besturingsysteem heeft die KitKat heet. Dáárom is er gekozen voor deze naam deze en niet omdat ”veel KitKat-liefhebbers ook Youtube-fans zijn.” Iedereen gebruikt YouTube, ongeacht de snack die je lust.

  3. Ninja: had ik inderdaad moeten vermelden. Maar die passage over KitKat-liefhebbers die Youtube-fans zijn komt, ongelofelijk maar waar, uit het officiële persbericht van Nestlé. Ik citeer: “Through the “YouTube my break” branding, Nestlé and Google aim to help people make the most out of their down time. The campaign is based on the consumer insight that KITKAT® consumers are also YouTube fans, and that the video platform is uniquely placed to provide real time insights into the world’s most watched videos.”

    • @vanderlinindustries: Klopt, ik heb het ook gehoord in het filmpje. Maar ik vond het een vage uitspraak. Hebben ze dan enquêtes oid gehouden om te kijken of liefhebbers van KitKat ook daadwerkelijk op youtube zitten? Iedereen zit op youtube… ^^

      Het heeft veel meer te maken door de OS, omdat iedereen die naam bijzonder vond. Mensen zeiden opeens van: ”oh, ze gebruiken nu een echte merk naam voor de volgende Android versie”. Want daarvoor gebeurde het niet. Maar ze kunnen het niet zeggen in dit filmpje, omdat KitKat nu ”oud” is, want er is al Lollipop.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *