Ontketent T-Mobile een prijzenoorlog onder onze providers?

Ontketent T-Mobile een prijzenoorlog?
Nederlandse providers verdienen nog steeds grof geld aan mobiel internet, maar T-Mobile zou op het punt staan een prijzenoorlog te ontketenen.

Voor het weekend bracht de Branchevereniging Telecommunicatie Grootgebruikers nog naar buiten dat Nederlandse providers in vergelijking met collega’s over de grens erg duur zijn. Zo betaal je in ItaliĆ« vijf euro voor een 4GB databundel en kun je in Denemarken al 300GB-bundels aanschaffen.

Tele2 is op dit moment de enige op de Nederlandse markt die de concurrentie op prijs probeert af te troeven, maar daar zou best eens snel verandering in kunnen komen. Bloomberg meldt namelijk dat T-Mobile zijn prijzen wil verlagen, zodat het weer klanten terug kan winnen. Dat moet de provider interessanter maken voor kopers, want T-Mobile staat al even in de etalage.

Moederbedrijf Deutsche Telekom koos een paar jaar geleden voor een vergelijkbare strategie in de Verenigde Staten. Daar duikt directeur John Legere ook regelmatig op in de media om de concurrentie de les te lezen.

Of dat ook in Nederland zou werken is de vraag, maar het zou voor onze markt niet verkeerd zijn als ook T-Mobile met zijn prijzen gaat stunten. In dat geval moeten ook Vodafone en KPN immers naar hun tarieven gaan kijken en daar zal de consument alleen maar baat bij hebben.

4 reacties

  1. T-Mobile naait trouwens ook klanten vanaf 2016.
    Door internet niet meer onbeperkt te laten zijn. Maar gewoon helemaal te STOPPEN, als je over je data bundel heengaat. Vroegah kreeg je dan nog een 64Kbits data lijntje, om nog te kunnen whatsappen. Die is er nu uitgehaald.

  2. Speciaal ingelogd om nogmaals te benadrukken hoe T-Mobile haar klanten naait.
    Ik heb nu nog een zaak lopen tegen T-mobile en de zitting is binnenkort.

    Ik zal jullie de details besparen. Daarvoor in de plaats is hier een kleine anekdote die in een iets andere setting inmiddels al meer dan 250 keer had kunnen plaatsvinden bij T-Mobile. De ‘kaasboer’ kan zomaar vervangen worden door T-Mobile en de kazen zijn uiteraard de aangeboden producten.

    Klant: Dag meneer de kaasboer. Ik wil weer mijn wekelijkse Parmezaan halen. Al jaren tevreden over de smaak!
    Kaasboer: Helaas meneer, Parmezaanse kaas past niet meer in ons assortiment. Vanaf nu krijgt u 24 weken lang Brie voor de halve prijs!
    Klant: Maar meneer de kaasboer, waar is alle Parmezaan gebleven dat ik bij u had liggen om te rijpen?
    Kaasboer: Daarvoor in de plaats krijgt u 24 weken lang hele goedkope Brie! Geweldige aanbieding, toch?
    Klant: Ten eerste lust ik geen Brie en ten tweede is die gerijpte Parmezaan vƩƩl meer waard dan die korting op de toch al kort houdbare Brie!
    Kaasboer: Ik snap toch echt niet dat u geen gebruik maakt van deze geweldige aanbieding! Als u het niet hoeft, mag u ook weggaan.
    Klant: En mijn gerijpte Parmezaan dan?
    Kaasboer: Hoezo UW gerijpte Parmezaan? Wij zijn geen rijpingsopslag. Wees blij dat u direct zonder bij te betalen weg mag lopen.
    Klant: Wat een brutaliteit! U biedt nu een voor mij nutteloos alternatief voor een product waar u tot voor kort nog van beweerde dat het onbeperkt verkrijgbaar zou zijn. Ik ga hier een bezwaar tegen indienen.
    Kaasboer: Het spijt ons heel erg dat u niet tevreden bent met ons geweldig aanbod. U mag vertrekken wanneer u wilt hoor.

    Hoe zouden jullie deze kaasboer waarderen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *