Opel OnStar is een personal assistant voor in de auto

Opel Onstar
Via een druk op de knop maak je verbinding met de speciale OnStar-centrale. Een medewerker helpt je met de route, technische problemen, of bij een ongeval.

Je krijgt dan direct contact met een medewerker van Opel, die je met verschillende dingen kan helpen. Zo kan hij of zij de status van je auto nakijken, een routebeschrijving rechtstreeks naar je navigatiesysteem sturen en zelfs in een noodsituatie de hulpdiensten jouw kant opsturen – dat werkt overigens ook via Automatic Crash Response, waarbij na een ongeluk automatisch verbinding wordt gemaakt met de centrale en relevante gegevens worden doorgegeven. De Opel-medewerker kan zelfs op afstand lichten en claxon bedienen.

Een andere mogelijkheid: met OnStar kun je van je auto een WiFi-hotspot maken, zodat de passagiers zich niet hoeven te vervelen tijdens de rit. Via de bijbehorende app kun je gegevens over de staat van je auto bekijken en deze ook van afstand ontgrendelen.

De eerste auto’s met OnStar zijn vanaf augustus verkrijgbaar. Het systeem achteraf inbouwen is niet mogelijk, maar het systeem wordt straks aangeboden op alle personenwagens, van de Karl tot de Insignia (niet in de Ampera, in de Karl vanaf 2016). Op sommige modellen betaal je 490 euro extra; in hogere uitvoeringen is het soms standaard. Tot zover de hardware: OnStar wordt een abonnementsdienst, waarbij het eerste jaar gratis is en daarna een bedrag van rond de 100 euro per jaar moet worden betaald.

[gv data=”sMrelQminTw”][/gv]

5 reacties

  1. Mooi systeem/hulpdienst. Hopelijk kan dit er ook voor zorgen dat je minder snel naar een dealer hoeft. Dat ze bv op afstand je auto kunnen uitlezen.

    In het artikel staat niet hoeveel (wifi-) data je mag verbruiken voor €100,- p.j.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *