TAG Heuer Connected is populairder dan verwacht

TAG is succes
De superdure smartwatch verkoopt beter dan iedereen had gedacht.

Voor €1.500 een smartwatch kopen die hetzelfde kan als elke andere Android Wear-klok, wie zou het doen? Blijkbaar toch een flink aantal mensen want al na en maand van verkopen kondigt TAG Heuer aan om de productie van het ding te verhogen.

Klinkt natuurlijk lekker indrukwekkend, maar is het dat ook? Nou nee. De productie van de TAG Heuer Connected gaat van 1.200 stuks per week, naar 2.000 klokkies per week. Voor een luxeretailer is dat wel een behoorlijke stap. Daartegenover staat Apple dat 43.000 Apple Watches verkoopt. Per dag.

Vergelijk het met de productie van Ferrari, die expres niet al te hoog wordt gemaakt om de boel nog een beetje exclusief te houden. Zo wil TAG Heuer natuurlijk wel zoveel mogelijk horloges verkopen, maar het is niet de bedoeling dat iedereen straks met een TAG rondloopt.

Daarnaast kondigde LVMH ook aan dat er een hele lijn van digitale klokjes gaat komen dankzij het succes van de Connected. Daardoor kun je dus binnenkort ook smartvarianten van de andere lijnen dan de Carrera-lijn van TAG Heuer gaan verwachten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *