Vodafone klanten klagen over traag mobiel internet

Vodafone klanten klagen over traag mobiel internet
Het laden van internetpagina’s gaat voor klanten van Vodafone erg traag. De oorzaak lijkt een fout in een zogenaamde proxy.

De proxy moet er juist voor zorgen dat het laden van internetpagina’s sneller gaat maar nu heeft dit dus het tegenovergestelde effect. Veel Vodafone klanten klagen hierover op het forum van Tweakers. De klachten zijn inmiddels bekend bij Vodafone en een woordvoerder meldt dat er aan het probleem gewerkt wordt.

Een proxy is ingesteld om de pagina’s voor gebruik op mobiele telefoons te verkleinen. Hierdoor verbruik je minder data binnen je bundel. Helaas voor de klanten is er geen optie om deze proxy uit te zetten. Volgens Tweakers helpt het als je alleen pagina’s via https bezoekt aangezien daar de proxy niet op werkt. Wanneer Vodafone met een oplossing komt is nog onduidelijk.

UPDATE: Inmiddels zou de dienst weer normaal werken.

5 reacties

  1. Update, 20:32: Vodafone laat weten dat de problemen met de proxy zijn opgelost. “We hebben de configuratie van de proxy aangepast, zodat hij weer zou moeten functioneren zoals normaal”, aldus Mes. De provider gebruikt de proxy al lang, maar niet alle klanten browsen via die ‘1.1.1.1’-proxy. Klanten blijven wel browsen via die proxy, ook al zouden ze dat niet willen. “Het is niet iets wat klanten zelf kunnen instellen.”

  2. Nooit een fan geweest van Vodafone. Maar ik woon ook 10 min. van de Duitse grens af. Ik heb 4G van KPN, belachelijk snel en ergerlijk sneller dan menige wifi router. Ik kwam eerder nooit over de 200 / 300 mb per maand. nu zit ik er elke maand over heen….

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *