Wifi-assist kost tiener $2.021.07 na gebruik van 144GB data

wifi assist
We zijn allemaal wel eens/we hebben onszelf allemaal wel eens genakt door buiten de databundel te gaan en een vette rekening bij elkaar te streamen. Ashton Finegold ging echter een stapje verder – en geeft nu Apple de schuld.

Dat meldt CBS News.

Iets hoger dan 2000 dollar. Zo hoog is de rekening die Ashton van zijn provider kreeg voor het gebruiken 144 GB aan data (niet omdat het moet… maar omdat het kan). Over die zeven cent zullen ze wel niet moeilijk doen, maar voor de rest hoeft hij waarschijnlijk niet op coulance te rekenen (er staat trouwens een raar citaat in het oorspronkelijke bericht: “It’s usually $250 a month — and this was over $2,000”, aldus de vader. Wie heeft er in vredesnaam een maandelijkse rekening van $250?).

Wifi-assist is een feature op je iPhone dat ervoor zorgt dat bij een zwak Wifi-signaal automatisch wordt overgeschakeld op mobiel internet. Een handig hulpmiddel, maar niet ideaal als je eigen slaapkamer een zwak signaal heeft. Volgens het bericht zou Finegold wel een waarschuwing hebben gehad van zijn provider, maar die hebben genegeerd.

Eigen schuld, dikke telefoonrekening kun je dan denken. Maar een groep Amerikanen denkt daar anders over. Die hebben inmiddels een zogenaamde class-action-lawsuit, een collectieve vordering voor alle, ahem, ‘slachtoffers’. Finegold kan dus bij de rest aansluiten.

Uitzetten? Instellingen > Mobiel > Wifi-assist.

8 reacties

  1. nou, een maat had maanden het probleem dat z’n macbook automatisch met vrije wifi netwerken verbond, ook al heeft hij toegang tot die van hemzelf met betere verbinding.
    en verwijderen kon niet, er ook niks opgeslagen (zoals wachtwoord/settings)
    maar dat heeft hier maar half mee te maken, Apple is in ieder geval onschuldig toch?

  2. Heb dat ook eens gehad op mijn Note 3 daar zit dat ook op, een downloadbooster noemen ze dat bij Samsung. Heb gelukkig een data alarm op mijn telefoon gezet, dus ik kwam er nog net op tijd achter dat je die beter uit kan zetten. Ik denk dat mensen zich toch echt beter moeten laten informeren over dit soort zaken en niet iedere keer providers of producenten de schuld moeten geven over iets waar ze denk ik zelf verantwoordelijk voor zijn.

  3. Heb het ook standaard uitstaan van mijn 5s, bij mijn vriendin haar 5 had ik het een maandje vergeten, hele bundel naar de kloten, maar van telfort toen nog gratis 500mb extra gekregen zomaar uit vaste klanten binding, erg aardig 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *