Wow, Fast & Furious 8 breekt veel records!

Gepost op 18-04-2017 om 12:01 door - 56 Reacties »

Smile...
Een aantal aardige weetjes over de zeer succesvolle FAST & FURIOUS franchise…

FAST & FURIOUS 8 heeft afgelopen weekend namelijk $532 miljoen opgebracht (wereldwijd) en daarmee is het record van beste openingsweekend ooit verbroken. Het vorige record was in handen van Star Wars (The Force Awakens) met $529 miljoen.

In Nederland heeft de film in totaal al bijna €3 miljoen opgebracht en hebben meer dan 325.000 mensen de film bezocht.

In de Verenigde Staten heeft de film $98.78 miljoen opgebracht en in de 63 andere landen waar de film in première is gegaan, is de totale opbrengst $433.2 miljoen. Hiermee heeft FAST & FURIOUS 8 ook het internationale record verbroken! Dat record stond eerder op naam van Jurassic World, met een opbrengst van $316.7 miljoen. FAST & FURIOUS 8 is op nummer één geopend in alle landen waar de film is verschenen. In China is met een totale opbrengst van maar liefst $192 miljoen het record voor het beste openingsweekend van drie dagen ooit verbroken. In zeventien landen is het record verbroken voor het beste openingsweekend allertijden.

De 8 Fast & Furious films hebben tot nu toe wereldwijd in totaal bijna $4.5 miljard opgebracht. Damn… En we zijn nog lang niet van ze af, er komen nog minimaal twee andere delen.

Meer? Check ook waarom filmjaar 2017 alleen maar kan tegenvallen.

56 reacties   toon alle reacties
Profielfoto van napo
napo via iPhone app
18-04-2017 om 14:18
31
Gisteravond geweest, goeie film. Dikke actie met een goeie story line. Aanrader!
Profielfoto van Senne
Senne via Android app
18-04-2017 om 17:38
33
@napo: Ik vond het niets, vanaf de allereerste film is het bergafwaarts gegaan.
Uiteindelijk ben je toch benieuwd wat het gaat worden maar na het voorstuk in Cuba was ik er al klaar mee. (Achteruit met een brandende auto net als eerste over de finish)
Profielfoto van rikus
rikus via Android app
18-04-2017 om 22:45
2
@napo: hahaha
Is het erg dat ik slechts deel 1 heb gezien? En dan nog niet eens voor de helft?
Profielfoto van wildbeest
wildbeest via iPhone app
18-04-2017 om 17:00
37
@FrankypankyV8: nee hoor, je wordt er bewezen iets dommer van nadat je de bios uitloopt
Profielfoto van racerx
racerx via iPhone app
18-04-2017 om 17:04
12
@wildbeest: bronvermelding aub.
Profielfoto van wildbeest
wildbeest via iPhone app
18-04-2017 om 19:23
36
@racerx: bron: het parkeerterrein na afloop vd film
@wildbeest: Ik zou me bijna een pauper gaan voelen door deze waterdichte bewijslast.
Profielfoto van jasperh
jasperh via Android app
18-04-2017 om 19:33
1
@racerx: die heeft Wildbeest niet nodig. Net zoals dat hij weet dat Max zijn remmen helemaal geen problemen hadden van het weekend… In tegenstelling tot wat de “kenners” allemaal zeggen.
Profielfoto van dutchoutlaw
dutchoutlaw via Android app
18-04-2017 om 17:06
4
@FrankypankyV8: Je bent niet de enige… je mist niks :)
Profielfoto van racerx
racerx via iPhone app
18-04-2017 om 17:04
5
Het is dan ook een zeer vermakelijke film, ik heb er wel van genoten. :)
En maar zeuren dat het zo slecht is. Zo lang ze zulke cijfers hebben….
@dutchdriftking: Dat zijn de zelfde mensen die ook de McDonald’s abominabele kwaliteit vinden, maar stiekem wel Big Macs en nuggets zitten te snaaien. Terwijl ze kauwen zeggen ze ‘dit is zooooo slecht’. Maar wel opeten :-D.
Profielfoto van viezefreddyw
viezefreddyw via iPhone app
18-04-2017 om 17:34
10
@willeme: Ik had er gister nog erg veel spijt van…
@willeme: het zijn in mijn opzicht films als rambo, Jackie chan, the expendables. je gaat er heen voor de actie, voor het vechten, in dit geval de auto’s. je gaat er niet heen omdat het een mooie film is, of omdat het verhaal geweldig is. je gaat erheen met vrienden voor een avondje lol, cola uit glazen flessen (altijd de beste) en popcorn. zonder vriendin.
@gwnbmw: de mac serveerd overigens geen voedsel, ik geloof dat ze het letterlijk uit de wc plukken. ben er in de afgelopen 4 jaar 2 keer geweest, 1 keer op het vliegveld en 1 keer toen ik terugkwam van een wedstrijd op 4 en een half uur rijden om 6 uur s’avonds.
@gwnbmw: onzin, best goed te doen zo nu en dan.
@bofkont: ieder zo zijn eigen mening. ik wil er nog niet dood gevonden worden, jij eet er het liefst 3 keer per week. ieder zijn ding…
@gwnbmw: 3/4x p/jaar zo ongeveer denk ik.
Maar idd ieder zijn ding.
Profielfoto van willeme
willeme via iPhone app
18-04-2017 om 23:46
1
@bofkont: ach joh, net als Fast and Furious is een Chickenwrap met een milkshake best te doen.

En als je kijkt naar hoe populair de Mac is, gaan ook de raszuivere fijnproevers er wel eens langs ;).
@gwnbmw: cola? Grolsch maakt toch helemaal geen cola?
@mashell: voor 14 jarigen in de bioscoop wel ;)
@willeme: Haha, ik zal eerlijk toegeven dat ik toch zeker 1 maal per maand uitermate geniet van een burgertje van Restaurant de twee Gouden bogen. Heerlijk! En wat betreft Fast 8, ik ga deze zeker in de bios bekijken. Uiteraard achteraf even flink zeiken over hoe nep de stunts zijn, en dat ze zonder Paul Walker gewoon hadden moeten stoppen, en alvast plannen maken voor Fast 9.
Profielfoto van stamp
stamp via Android app
19-04-2017 om 5:16
1
@dutchdriftking: Hihihi. Gouden bogen. Zelfs mijn kinderen noemen het “de twee slappe frietjes”..
Na het zien van een vliegende Lykan in de vorige film heb ik mijzelf beloofd om niets meer van dit uitgemolken crap te gaan kijken.
Profielfoto van elemento
elemento via Android app
18-04-2017 om 17:16
0
Ik fan fast reeks kan ik wel zeggen dat fast 6 en 7 beter waren dan 8…. dus ga niet met te veel verwachting naar de film. Maar het is wel goed
Profielfoto van goodolddays
goodolddays via iPhone app
18-04-2017 om 17:31
17
@elemento: als je met verwachtingen naar dit soort films gaat heb je gewoon geen smaak.
Profielfoto van right
right via iPhone app
18-04-2017 om 17:30
1
Na de trailer al afgehaakt-> een duikboot en veel studio werk….
Ik ben de vorige keer afgehaakt na de scene waarin een vliegtuig een volle 10 minuten lang over de startbaan raast om op te stijgen. Zitten er dit keer weer van die hersenloze scenes in of kan ik het weer proberen?
Het wordt echt tijd dat er Oscars worden uitgedeeld voor deze film. Of het voor het acteer talent van Johnson of Diesel is of voor de puike prestatie van hun kapper maakt niet uit.
Voor een kinder/puber film zal het vast leuk zijn, niet aan mij besteed dit soort onrealistische films.
nieuw rekord voor nog meer schakelmomenten zeker.

https://www.youtube.com/watch?v=cefC0DPlHFQ
@super: Automaat FTW
tja dit is de algehele tendens in de maatschappij, het word slechter en slechter en mensen worden dommer en dommer. als deze film zoveel records breekt, dan is er echt wat mis met de wereld.
Profielfoto van ahs1979
ahs1979 via iPhone app
18-04-2017 om 19:34
1
@mckroket: heeft er volgens mij ook mee te maken is dat ze tegenwoordig op hetzelfde moment in première gaan. Vroeger eerst de VS, dan een ander continent enz. etc. Nu is het dus gemakkelijker om oudere records te breken.
Ik ( 55 ) met mn zoon en zn vrienden geweest. Ik ben ook gek op aktiefilms die niet altijd even realistisch zijn maar deze is echt slecht zeg. Charlize speelt een geweldige rol en is als slechterik de enige realistisch acteur. De rest is echt over de top en geforceerd grappig. Voor mij was het in de Cuba scene ook al klaar… wat een onzin achteruit brandend een race winnen…
Dat ze zo’n ongelofelijk openingsweekend hebben is door het marketing budget…
Zou dit deel 1 zijn dan kwam er geen deel 2
Laat beroepsmensen uit de F1 wereld en de race wereld de acties ‘ns uitvoeren, dat zal vele realistischer zijn, in plaats van al die specifiek digitale gemixte scenes . . .
Profielfoto van willeme
willeme via iPhone app
18-04-2017 om 23:50
5
@exclusieviteitsfreak: ja, dan wordt er niet ingehaald en zeggen de acteurs alleen maar politiek correcte volzinnen.

Ik zou zeggen: doe het andersom! Vlammen, olie op de baan, ontploffende pacecars, bizarre rijderswissels en bananschillen overal!
@willeme: Zolang het maar opgefokt is tot-en-met, is het goed voor jou hé man . . . , sorry, maar dat is de realiteit van’t leven niet, het is al erg genoeg dat de IS de gruwel van de wereld is op’t moment, aangestuurd door The Rothschild’s, die het om de olie deden om nog rijker te kunnen worden, nu al zo’n € 445 triljoen geschat, en niet om mensen geven, alleen geld interesseert hen, maar hun wereldmacht is beetje bij beetje aan’t afbrokkelen, omdat sommige mensen weten hoe The Rothschild’s op hun knieën kunnen gedwongen worden, hetgeen volop in vooruitgang is in stilte . . .

Echter, spijtig genoeg zal in hoofdzaak Hollywood nog met meer enorm overdreven acties afgekomen, allemaal om hun kassa te kunnen blijven spijzigen, daar valt spijtig genoeg niets tegen te doen . . .
Profielfoto van davidw
davidw via iPhone app
19-04-2017 om 9:08
0
@exclusieviteitsfreak: Wat voor een idiote reactie is dit zelfs. Beetje IS er gaan bijsleuren…
Profielfoto van boomhauwer
boomhauwer via Android app
19-04-2017 om 8:02
0
Ik was al klaar met de zin : poor man’s turbo. Een lipje van een blikje cola rond de darm van de wastegate binden om nadien te ontkoppelen… Idioot.