Zo spelen 3 social media giganten in op Rio 2016

Rio 2016
Er zijn verschillende manieren om door middel van social media je land te steunen.

Traditiegetrouw speelt de techwereld in op een wereldwijd fenomeen waar we allemaal bij betrokken zijn. In dit geval de Olympische Spelen in Braziliƫ, dat vannacht diens openingsceremonie zal beleven. Twitter, Facebook en Snapchat gaan met de actualiteiten van het sportevenement mee en komen ieder met eigen speciale acties. We zetten de drie op een rijtje.

Twitter
Twitter heeft speciaal voor Rio nieuwe emoji in het leven geroepen. Het gaat in totaal om 262 nieuwe emoji, waarvan 208 diverse vlaggen. Door middel van een emoji en de hashtag van je land kun je op een eenvoudige wijze je steun tonen. De andere 54 icoontjes zijn tevens sport of Olympisch-gerelateerd.

Facebook
Via Facebook is het mogelijk om fotofilters te activeren voor je profielfoto. Ook hier is de vlag van je land de manier om je steun te uiten. Het is tevens optioneel mogelijk om Olympische info via je nieuwsfeed te krijgen. Uiteraard bepaald Facebook’s (gehate) algoritme wat je te zien krijgt.

Snapchat
Snapchat komt met een lading stickers, thema’s en filters om je tijdelijke video of foto te versieren. Wat te denken van een digitale hoofdband met de vlag van je land in combinatie met wat vuurwerk? Bij Snapchat kan het niet gek genoeg.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *