Nieuwe Apple Watch Series 3 werkt voor geen meter

Leuk, zo'n 4G-mogelijkheid, maar dan moet het wel werken
Apple geeft voor de verandering toe dat er wat behoorlijk mis is met de nieuwste Apple Watch.

Dat wearables nooit een doorslaand succes zijn geworden, mag jaren na de eerste introductie wel gezegd worden. Apple dacht het anders te doen en ontwikkelde een smartwatch met 4G-verbinding (LTE). Wat blijkt daarentegen? Het werk helemaal niet!

Het zal als kerstmis gevoeld hebben voor Apple-fans, want morgen worden de eerste Apple Watches Series 3 verzonden. Helaas blijken techreviewers al voor de officiële lancering een gigantisch probleem te hebben ontdekt; Verbinden met een cellulair netwerk lukt niet of nauwelijks.

Reviews van de nieuwste Apple Watch prijzen veelal de processorsnelheid en algemene gebruiksvriendelijkheid, maar de recensenten zijn het voornamelijk over de problemen rondom connectiviteit eens. Tijdens het gebruik van de smartwatch probeert de gadget namelijk constant te verbinden met (al dan niet schimmige) Wi-Fi-netwerken, terwijl het gewoon zou moeten verbinden met een cellulair netwerk.

In een statement tegenover The Verge stelt Apple het volgende: “We hebben ontdekt dat, wanneer de Apple Watch Series 3 met niet geverifieerde Wi-Fi-netwerken verbindt, hij mogelijk niet meer met een cellulair netwerk kan verbinden. We zijn het probleem aan het onderzoeken en zullen een oplossing uitbrengen met de volgende software release.”

Nu duiken er al handleidingen op om een eventuele pre-order te cancelen, wat ik heel goed kan begrijpen. Uiteraard moet een gadget goed werken en zeker een apparaat dat gemaakt wordt door een gigantisch bedrijf als Apple, maar wat de zaak des te kwalijker maakt, is het feit dat het grootste selling point van de gadget niet blijkt te werken.

Met andere woorden, als we de reviews mogen geloven (en het feit dat Apple zelf de fout erkent), moet je misschien nog maar even wachten met het aanschaffen van een Apple Watch Series 3. Gelukkig zijn er ook alternatieven, zo ontdekte Jordy, want deze smartwatch kan alles wat de Apple Watch kan én meer.

Nog geen reacties

    • @Jantje_555: Ja maar dat telt niet.
      Als apple dat na jaren heeft is het echt bijzonder en wereldnieuws.
      En als het dan ook nog eens niet goed werkt dan geeft dat de koers aan die Apple tegenwoordig vaart > Marketing en sales ..

      Een superieur product maken is allang niet meer het oogmerk.
      Men loopt op vrijwel alle fronten achter (watch/iphone/laptops/desktops) muv de prijzen, de accesoires en adaptors.

  1. De Series 2 is al uit de schappen gehaald, dus je moet of een kale 1 kiezen, of een 3 met een gênante fout. Hmmm. Het is gelukkig maar een software fout, die kan er uit gehaald worden. Ze zijn ondanks de nieuwe feature’s wel iets goedkoper geworden. Dan krijg je dit ervan natuurlijk 😉

    • @willeme: Zoals met alle bedrijven tegenwoordig is een grondige testfase van ondergeschikt belang. Release wordt bepaald door de marketing en sales afdeling ipv de engineers.

      Dat waar Apple ooit voor stond is al tijden niet meer zo.
      Dit is een bloedgroep fout en 1 van de meest essentiele functies. Waarschijnlijk idd een software bug die verholpen zal worden maar ondertussen zitten de early adopters ermee. Niet erg als je een 99 euro watch uit China koopt. Als hij je 4x zoveel kost dan boeit dat mijn inziens wel.

      Maar dit zien we ook bij andere merken, van spelcomputers tot smartTv’s …. Firmware/Software die bij release niet perfect is en soms zelfs voor echte problemen zorgt.

      • @turbobrick: Klopt. Dat is natuurlijk schandalig om zo je klanten te behandelen, eigenlijk. Je betaald 200 % meer omdat je verwacht dat het eeuwig mee zal gaan.

        Bedrijven calculeren dit gewoon in. Het kost 20% meer om het uit te ontwikkelen. Doe je dat niet, resulteert dat in 5% ontevreden klanten en wellicht 2% minder winst. (cijfers zijn grove en overdreven schattingen). Gebeurt overal helaas. Laat je klanten de laatste uitontwikkeling doen. Premium anno 2017 😉

        • @willeme: heeft niets met 2017 te maken denk ik. Mijn premium telefoons uit de jaren 90 hadden ook zware bugs en updates nodig (mijn nokia communicator bv) . Mijn htc touch pro en touch pro 2 zaten ook vol.

          Deze bug ( meer is het niet ) is een enorme flater natuurlijk.

  2. De LTE ondersteuning wordt niet aangeboden in Nederland. Dit komt omdat de LTE versie Apple watch 3 gebruik maakt van een e-sim. Deze neemt de gegevens over van de simkaart in je telefoon waardoor je geen extra sim of abbonement nodig hebt. Providers in NL ondersteunen het niet. De e-sim maakt het namelijk heel makkelijk om van provider te wisselen wanneer toegepast in een telefoon.

    Kortom de in NL geleverde Apple watch 3 modellen kennen dit probleem niet.

  3. Wat een vreemd verhaal en commentaren. AW 3 doet het geweldig. Andere genoemde watch is grappig maar geen serieuze vergelijking. ” Providers in NL ondersteunen het niet. De e-sim maakt het namelijk heel makkelijk om van provider te wisselen wanneer toegepast in een telefoon” dus??? Dus is het logisch dat ie wel werk in Frankrijk, Duitsland, UK etc etc? Het heeft crees ik meer met de bekrompen (kruideniers) manier van denken te maken in NL. Geloof me de AW is echt super. En dat genoemde probleempje is ook weer opgelost straks.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *