Dit gaan Sharp en Pininfarina samen doen

Sharp by Pininfarina
Quote: “De eerste collectie van de nieuwe partners is geïnspireerd op klassiek Italiaans design en op het dynamische uiterlijk van sportauto’s.”

Ja mensen, Japanse innovatie ontmoet Italiaans design. Daar gaat het hier om. Dure meuk voor mensen die houden van stijl. De legendarische designstudio Pininfarina heeft zich in dit geval laten verleiden door Sharp om samen te werken. Op de IFA (International Consumer Electronics Fair) in Berlijn maakte men een uitgebreide samenwerking bekend. De collectie die ze samen hebben gemaakt is geïnspireerd op Italiaans design en op de ontwerpen die Pininfarina eerder maakte voor toonaangevende sportauto’s. De collectie is verkrijgbaar vanaf de eerste helft van 2019 en bestaat in eerste instantie uit premium tv- en audioproducten.

Sharp Pininfarina product family

Naast al prachtige auto-ontwerpen van Pininfarina, ontwierp de designstudio tevens het futuristische vliegveld van Istanbul. Ze beperken zich dus overduidelijk niet tot automobielen, Pininfarina noemt zich daarom expert op het gebied van automotive-, industrieel- en interieurdesign.

Istanbul Airport Traffic Control Tower

Terug naar de samenwerking met Sharp. Pininfarina maakt hiervoor ontwerpen in een herkenbare stijl, die de woonkamer van de klant een luxe Italiaanse touch geven. Kenmerkend voor de designs zijn de strakke lijnen, de elegante vormen en de innovatieve details. De collectie draagt de naam “SHARP by Pininfarina” en is gericht op de Europese markt.

Er zijn drie verschillende ontwerpen voor een premium televisie. De ontwerpen moeten vanwege de “diversiteit aan accenten” aantrekkelijk zijn voor uiteenlopende doelgroepen.

Pininfarina Sharp TV

In het audiosegment presenteren de nieuwe partners een soundbar, een alles-in-één hifi systeem, een party speaker en een draagbare Bluetooth speaker. Vooral de zeer dunne soundbar ziet er strak uit.

Pininfarina Soundbar

“De kracht van Pininfarina ligt in het vermogen om een coherente visie te ontwikkelen op verschillende productcategorieën, zodat elk product iets toevoegt aan zijn omgeving”, zegt Paolo Pininfarina, voorzitter van de Raad van Bestuur van Pininfarina. “Doordat we nu werken aan een compleet assortiment, vormt de collectie een logisch geheel met een echte identiteit. Deze integrale aanpak is hét succes van deze samenwerking.”

8 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *