Wow, dat zijn er acht van de tien.
In het afgelopen jaar hebben 11 miljoen gebruikers in Nederland films gekeken op Youtube, een onwaarschijnlijk hoog aantal. De gegevens zijn afkomstig van onderzoeksbureau Telecompaper Consumer Panel dat in november 2.900 Nederlanders met enquetes ondervraagd heeft.
Van de ondervraagden kende ook nog 3% Youtube helemaal niet. Een andere grote streamingdienst is RTL XL waar een kwart van de Nederlanders wel eens naar heeft gekeken in de afgelopen twaalf maanden. Ook Popcorn Time deed het goed in Nederland, want omgerekend 2 miljoen mensen hebben daar naar gekeken.
Op gepaste afstand volgden Vimeo (800.000) en Viewster (200.000).
Plaatje via
hun kunnen dus uit een enquette onder 2900 mensen beslissen dat 11 miljoen mensen youtube kijken? tuurlijk.
@gwnbmw: 2900 mensen is inderdaad niet heel veel, maar waarschijnlijk wel genoeg voor een representatieve steekproef. Zo werken alle enquetes: http://www.allesovermarktonderzoek.nl/Steekproef-algemeen/steekproefcalculator