2,5 miljoen huishoudens kijken On Demand

2,5 miljoen huishoudens kijken On Demand
Tijd om de alsmaar groeiende markt van video on demand-diensten in beeld te brengen.

Uit de cijfers van de stichting Video on Demand blijkt dat het aantal huishoudens met een abonnement op een betaalde Video on Demand (VoD) dienst met een miljoen is gegroeid. Een jaar geleden bedroeg dat 1,5 miljoen, eind augustus 2013 stond het getal op ruim 2,5 miljoen. En daar mogen we straks alle nieuwe Netflix-abonnees nog bij optellen.

Kijken op TV veruit het populairst

Uit de cijfers blijkt dat televisie en digitale kabel veruit het meest populair onder Nederlandse huishoudens zijn die gebruik maken van betaalde Video on Demand. Van de ruim 2,5 miljoen huishoudens die VoD gebruiken, verkiest 93% de televisie voor het kijken.

2,5 miljoen huishoudens kijken On Demand

Vergeleken met online VoD-diensten trekken UPC, Ziggo en KPN meer dan tweemaal zoveel VoD-gebruikers. De Nederlandse huishoudens kijken On Demand het meest naar films die net uit de bioscoop zijn. Naast de internationale blockbusters doet ook de Nederlandse film het heel goed met drie films in de VoD top-10 van 2013

Top 10 Video on Demand films

Nog geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *