5 redenen waarom de Efteling-app onmisbaar is

Efteling
Doe jezelf een plezier. Vergeet de papieren kaart en kies voor de app.

Gelukkig gaan pretparken ook met de tijd mee. Google Maps en andere navigatie-apps stoppen bij de ingang van een park. Helaas kunnen ze, in de meeste gevallen, niet helpen met navigeren in een park. Parken moeten daarom dan ook met een eigen applicatie komen om bezoekers te helpen. Efteling doet dit met een eigen applicatie. Een aanrader. Lees waarom.

1. Navigatie!
Sommigen mensen gaan vijf keer per jaar naar de Efteling. Ondergetekende één keer in de 10 jaar. Op wat vage herinneringen na, weet ik de weg in het Brabantse pretpark niet zo goed. De laatste keer dat ik in de Efteling was had Apple net de eerste iPhone gepresenteerd. Het was dus even geleden. Via internet had ik gelezen over de Efteling-app en besloot ik deze te downloaden. In het park kon ik navigeren naar attracties om zo een slim plan van aanpak maken.

Baron

2. Wachttijden zijn zichtbaar
Twee uur wachten bij een attractie? Mij niet gezien. Gelukkig was het tijdens mijn bezoek niet zo extreem druk, maar sommige attracties hadden toch een wachttijd van circa 45 minuten. Via de app kon ik zien hoe druk het was per attractie. In de tussentijd even een andere attractie pakken om later bij de voorheen drukke attractie te arriveren wanneer het was rustiger was. Ideaal. Niet meer slenteren door het park en je irriteren aan lange wachttijden. Wat een verademing.

3. Informatie over de attractie is zichtbaar
Sinds mijn laatste bezoek zijn er veel attracties bijgekomen. De app geeft een korte beschrijving over elke attractie, inclusief een paar foto’s, zodat je een indruk krijgt. Handig als je van tevoren je huiswerk niet hebt gedaan. Zoals ik.

Vogelrock

4. Actuele status over de attractie
Om wat voor reden dan ook kan een attractie tijdelijk gesloten zijn. Niets is zo vervelend als een stuk lopen naar een attractie, om er volgens achter te komen dat deze (tijdelijk) gesloten is. De app vertelt of dit het geval is, wat een teleurstelling voorkomt.

5. Boarding Pass
Het is tevens mogelijk om een plekje te reserveren voor een attractie. De Efteling experimenteert hier op dit moment nog mee. Ik heb het uitgeprobeerd bij de Phyton en het werkte naar wens. Binnen enkele minuten kon ik genieten van een ritje in de achtbaan.

Ruimte voor verbeteringen
Het is niet alleen pracht en praal. Er is zeker ruimte voor verbeteringen. Zo mag de Efteling eens kijken naar de kracht die de app gebruikt. Omdat je aan het navigeren bent, maakt de app constant gebruikt van je GPS. Dit vreet batterij. Als ik geen battery bank had meegenomen, had mijn smartphone het slechts een halve dag volgehouden. Wellicht dat ontwikkelaars het een en ander kunnen tweaken aan de app om de boel iets vriendelijker te maken voor je accu. Voor nu is het verstandig om een mobiele lader mee te nemen, mocht je heel de dag gebruik willen maken van de applicatie.

Daarnaast werkt de app niet altijd even soepel. Het telkens openen en sluiten van de app zorgt ervoor dat de wachttijden soms niet geladen kunnen worden. De app ‘killen’ was dan noodzakelijk om de wachttijden weer zichtbaar te maken. Geen dramatische handeling, maar zoiets moet te verhelpen zijn.

Efteling

Nog geen reacties

  1. Vorig jaar voor het laatst gebruikt; mijn grootste ergernis was, dat de getoonde wachttijden niet altijd strookte met de realiteit, zeker naar mate de dag vorderde.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *