5 redenen waarom Netflix wint

5 redenen waarom Netflix wint
Netflix krijgt steeds meer concurrentie. Toch heeft Netflix alles in huis om Hulu, Youtube Red en Amazon Prime te verslaan.

Netflix groeit hard. Deze week week maakte de streaminggigant bekend dat er bijna 90 miljoen mensen over de hele wereld een abonnement hebben. Het einde van de groei is nog lang niet in zicht. We geven je 5 redenen waarom Netflix de grootste streamingdienst ter wereld blijft.

1. Netflix heeft de beste interface
In Nederland hebben naar schatting zo’n miljoen mensen een abonnement op Netflix. Zelden of nooit lees je horrorverhalen over het product of de service van Netflix. Netflix bedienen is een eitje. De voorwaarden zijn helder, langer dan een maand zit je niet aan de dienst vast. Netflix is op heel veel devices te gebruiken. Of het nou via een iPad, Apple tv, Chromecast, smart tv of een mobiele telefoon is, Netflix werkt altijd en overal. Nog dit jaar kun je bijvoorbeeld via je Horizon Box rechtstreeks Netflix kijken.

Netflix heeft de beste interface

2. Netflix heeft onweerstaanbare eigen content
Narcos, Marseille, House of Cards, Stranger Thing. Allemaal Netflix Orginals. Series waar iedereen het over heeft en die je alleen via Netflix kunt bekijken. Voor Netflix zijn deze Originals de beste manier om nieuwe klanten te werven. In 2017 gaat Netflix 6 miljard dollar uitgeven aan eigen content. The Crown is de nieuwste serie waar Netflix veel van verwacht.

PS: Dit zijn de 5 beste Netflix Originals.

The crown is de nieuwe serie van Netflix

3. Netflix werkt goedkoper
Netflix geeft 40 miljoen euro uit voor twee shows van Chris Rock en in totaal geeft Netflix dus z’n 6 miljard dollar uit aan eigen tv-series en films. Dat is een heleboel geld. Toch maakt Netflix deze eigen series vooral om kosten te besparen. Hoewel House of Cards 100 miljoen euro kostte voor twee seizoen, is dat altijd nog veel goedkoper dan een soortgelijke serie aankopen. De serie kan later goed worden doorverkocht aan andere zenders. Ook kan Netflix veel strakker en efficiënter en dus goedkoper werken als het eigen shows maakt. Dat betekent wel dat er soms goede films verdwijnen.

Netflix werkt goedkoper dan de concurrenten

4. Netflix snapt wat wij willen zien
Voor House of Cards legde Netflix ongezien 100 miljoen euro op tafel. Netflix wist dat de serie eeen succes zou worden. De streaminggigant is groot fan van big data. Op basis van ons kijkgedrag weet men precies welke series en acteurs we leuk vinden. Ook weet Netflix precies vanaf welke aflevering we gaan bingewatchen. Netflix combineert hitseries met niche-tv. Netflix heeft geen commercials en hoeft alleen maar rekening te houden met de kijker. Momenteel zijn Stranger Things en Narcos sterkse series van Netflix.

House of Cards: seizoen 4 komt eraan

5. Netflix is een sterk merk
Netflix was het eerste bedrijf dat zich echt richtte op all-you-can-watch-tv. Netflix maakt geen deel uit van giganten als Google, Amazon of Walt Disney. Netflix maakt toffe content. Netflixen is inmiddels een werkwoord. Dat alles maakt dat het een uiterst aaibaar merk is. Ook is Netflix een premium-merk. Je weet dat een serie van Netflix aan de hoogste standaards voldoet. Grote acteurs, goede verhaallijnen en altijd prachtig gefilmd.

Netflix is een aaibaar en sterk merk

2 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *