Betalen om de OnePlus 5T launch te zien?!

Never Settle... voor betaalde reclame
Een rare zet in het normaal zeer scherpe marketingbeleid van OnePlus.

De onthulling van OnePlus’ opvolger/verbeterde versie van de OnePlus 5 komt eraan. In aanloop naar de onthulling op 16 november ontdekt TheNextWeb daarentegen een vreemde zet omtrent de onthulling: Je kunt het evenement in een bioscoop aanschouwen. Wacht… wat?

Op het eerste gezicht is het misschien niet zo heel gek: Je gaat naar je lokale bios en bent een van de eerste ter wereld die de nieuwe OnePlus 5T mag aanschouwen. Als je er daarentegen over nadenkt, moet je tot de conclusie komen dat men moet betalen om de onthulling te kunnen zien (op een groot scherm), wat in essentie dus betalen voor een reclame is. Overigens gaat de opbrengst van deze evenementen naar een onbekend goed doel.

Deze reclamestunt was wel erg tof:

Ik neem aan dat de onthulling ook gewoon gestreamed zal worden, dus men kan gratis meekijken. Waarom zou je dan in godsnaam betalen? Sterker nog, had de bioscoopkaartjes dan gratis gemaakt, want dan is er überhaupt een reden om naar de lokale bioscoop af te reizen. Overigens zijn de screenings voornamelijk in India beschikbaar, wat mijn argument ondersteunt dat het afreizen naar een (verafgelegen) bioscoop het dubbel en dwars waard moet zijn. Daar moet ik wel bij vermelden dat bezoekers een stevige goodiebag ter waarde van $70 dollar zullen krijgen.

Luister, het aantrekken van fans en het organiseren van dergelijke reclame-evenementen is slimme marketing. Het probleem is dat bezoekers in India omgerekend zo’n $1,50 moeten betalen om überhaupt mee te mogen doen aan de reclamecampagne. Daarnaast wordt het slechts in een paar Indiase steden en selecte locaties in de Verenigde Staten georganiseerd (waar entree $40 dollar kost). Waarom niet gratis en waarom niet ook in de rest van de wereld?

Goed, het valt allemaal wel mee met mijn verontwaardiging, dus laten we maar even kwijlen naar deze preview van de OnePlus 5T. Ook lees je hier over Pete Lau (CEO), die behoorlijk vileine woorden klaar heeft voor bedrijven die hun headphone jack verwijderen. Laten we uiteindelijk maar hopen dat de launch van de 5T soepeler verloopt dan die van de OnePlus 5 eerder dit jaar.

Geüpdate op 8-11: De belangen van OnePlus zijn in het originele artikel niet correct naar voren gekomen. Het stuk is vervolgens op feitelijke onjuistheden gecheckt en aangepast.

4 reacties

  1. Mag je betalen om te gaan kijken naar wederom zo’n sub-top Android phone …..
    De glans is al een tijdje van OP af …. De prijzen zijn enorm gestegen en het veel voor weinig is steeds minder van toepassing.

    Ook een merk waar altijd wat aan de hand is met hun toestellen. Iedere keer weer.

  2. Heeft de schrijver van dit artikel überhaupt research gedaan? Al het geld van de kaartjesverkoop gaat naar het goede doel. En de aanwezigen krijgen een goodiebag dat rond de 70 dollar waard is. En als je nu als oneplus fan er live bij wilt zijn dan is dat toch gewoon cool dat je erbij kan zijn. De schrijver doet alsof oneplus hier super veel geld mee wilt verdienen terwijl ze er niks mee verdienen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *