AliExpress gaat razendsnel bezorgen met PostNL

PostNL-toestel, toen nog TNT genaamd
Niet langer hoeven we maanden te wachten op onze goodies.

Het Chinese AliExpress gaat samenwerken met PostNL. Door dit exclusieve samenwerkingsverband moet de bezorgtijd van pakketjes besteld op de spotgoedkope internetwinkel teruggedrongen worden naar maximaal een week, zo laat het postbezorgbedrijf weten in een blogpost.

Volgens PostNL is Nederland in de laatste maanden uitgegroeid tot een van de grootste markten voor AliExpress. Reden genoeg dus, om de service voor een groot deel van de koopjesjagers te verbeteren. Daarom gaat PostNL nu exclusief de goedkope pakketjes van AliExpress bezorgen. Waar je eerst wel eens maanden moest wachten eer je bestelling binnen was, mag je er nu vanuit gaan dat je pakketje binnen vijf tot zeven werkdagen op de mat ligt.

AliExpress sluit zich hiermee aan bij Spring Global Delivery Services, een tak van PostNL die streeft naar logistieke oplossingen in het buitenland. Tijs Reumerman van PostNL stelt: “Dat één van de grootste online marktplaatsen wereldwijd er voor gekozen heeft om rechtstreeks met PostNL te versturen, is een fantastische prestatie. Ons team in Azië kent de markt als geen ander. Zij spreken de taal, kennen de cultuur en weten wat de klant verwacht. Deze lokale link is essentieel geweest om AliExpress als klant te kunnen verwelkomen.”

AliExpress is een online aanbieder van zowat ieder object dat je je maar kunt wensen. Met meer dan 100 miljoen klanten wereldwijd is de webwinkel de laatste tijd sterk aan het groeien. Een van de nadelen van de absurd lage prijzen op de website, was dat de spullen via minder efficiënte routes naar onder andere Nederland gebracht werden. Of de veiligheid van het bestellen bij de webshop hiermee ook beter gewaarborgd wordt, moet nog blijken. Dat de wachttijd nu aanzienlijk zal dalen, zal in elk geval als muziek in de oren klinken voor veel vaste klanten.

6 reacties

  1. Zolang ze maar geen oplichterspraktijken hanteren zoals DHL dat soms doet. Bij een grotere bestelling moest ik laatst 51 euro btw+importheffing na betalen. Op zich geen probleem, ik kreeg keurig een sms-je dat ik deze via een weblink en iDeal kon aftikken, + 2 euro administratiekosten. Nou prima geregeld, denk ik dan.

    Maar vorige maand… moest ik 11 euro btw afdragen, ook geen probleem, maar verder hoorde ik dus niks. Vervolgens krijg ik de koerier aan de deur, met de mededeling dat e.e.a. (gepast) contant moet worden afgerekend en dat daar nog € 14,50 aan administratiekosten bij op kwam. Daarop vroeg ik hem waarom ik niet dat sms-je heb gehad, maar zijn antwoord was slechts: tja, dan zal je je telefoon wel niet goed gecheckt hebben. Klootzakken zijn het soms.

    • @RRRobert: 1x gehad (en ook een soortgelijk bedrag) bij een bestelling bij BangGood een jaar of 2 geleden, het was ook de enige bestelling die ik met “prioriteit” had besteld.
      sindsdien weer normaal laten verzenden en heb het probleem niet meer gehad.
      nooit bij aliexpress besteld (het enige product dat ik wil kost 25,- en heeft 17,- verzendkosten?!?!) terwijl de verzendkosten bij BangGood altijd gratis zijn…
      helaas heeft Aliexpress wel een aanzienlijk groter assortiment 🙁

  2. PostNL wil hier vast nog wel wat aan verdienen, dus het zal op de een of andere manier verrekend worden met de klant. Dus het product wordt duurder of vanaf dat moment worden er verzendkosten betaald.

  3. Het zal uiteraard wel duurder worden. Soms vraag ik me af hoe men het doet hoor. Ik bestelde een product wat 3euro was, het werd gratis verstuurd en vervolgens in nl door PostNL als een pakketje behandeld met tracking en bezorging (paste niet in brievenbus) Normaal pakketje kost inmiddels al een stuk meer dan die 3 euro van het product.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *