Alles in 1: klanten zijn steeds meer tevreden met service

Auteur: , Geen reacties
Alles in 1

Voordelig internetten, bellen en tv kijken, daar hebben wij Nederlanders doorgaans wel oren naar.

Geen wonder dat alles in 1 pakketten nog onverhinderd populair zijn. Maar liefst 56 procent van de Nederlandse huishoudens heeft een zogenaamd triple play-abonnement. Klanten van Ziggo zijn het meest tevreden met de service die ze hierbij krijgen. Dit blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

Ziggo scoort het beste
Aan de hand van een Net Promotor Score (NPS) meet dit onderzoeksbureau of klanten hun provider bij anderen zouden aanraden. In het tweede kwartaal van 2013 lag de algehele NPS op -17, in dezelfde periode in 2014 is dit -6. Ziggo doet het met een score van 0 het allerbeste, gevolgd door KPN met -4. UPC (-13), Online.nl (-17) en Tele2 (-18) doen het iets minder. Toch zien ook deze providers een stijging ten opzichte van vorig jaar.

De grote drie domineren de markt
De grote drie, Ziggo, UPC en KNP, zijn in het afgelopen kwartaal het meest succesvol geweest in het werven van nieuwe klanten. 37% van alle alles-in-1-abonnees neemt dit af bij Ziggo. UPC (23%) en KPN (21%) volgen op gepaste afstand. Het percentage afnemers met een pluspakket is stabiel gebleven. Bij KPN zijn deze abonnees iets sterker vertegenwoordigd dan bij de andere grote twee.
In deze dynamische markt met een sterke concurrentie is een goede service cruciaal om klanten aan je te binden. Vandaar dat het de aanbieders er alles aan gelegen is om hun service te verbeteren. De gestegen net promotor score wijst erop dat providers hierin slagen en dat de service daadwerkelijk verbetert. Goed nieuws dus voor ons consumenten, wij zijn de lachende derden.



Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).