Amazon blundert bij promotie nieuwe producten

Amazon-wears-apples-airpods-promoting-amazon-echo-buds
Internetgigant maakt zelf pijnlijk duidelijk waarom dit product niet logisch is.

Het Amazon van Jeff Bezos is natuurlijk vooral bekend als internetwarenhuis. Toch produceren zij zelf ook veel producten. Gisteren maakte de pakjesgigant liefst 15 nieuwe producten bekend. Deze zijn vooral gericht op slimme samenwerking met Amazon’s spraakbediening Alexa en Echo, hun merk voor slimme licht- en geluidstechnologie.

De producten brachten soms bijzondere innovatie, zoals de Amazon Sidewalk, die zelfs toegang tot het slimme ecosysteem regelt wanneer je geen WiFi- of Bluetooth-connectie hebt. Andere producten waren weer wat meer voor de hand liggend, zoals upgrades van diverse slimme Echo-speakers. Ronduit hilarisch is de optie om Alexa te voorzien van stemmen van bekende persoonlijkheden.

Nu kan niet elke ontwikkeling een schot in de roos zijn dus het is dan ook even de vraag wat Amazon probeert te bereiken met het uitbrengen van de Echo Buds
amazon-echo-buds

Inderdaad, deze draadloze oordopjes van Amazon lijken wel erg op de zo bekende AirPods van Apple. Laten die nu net aan alle kanten aangevallen worden door de concurrentie van partijen die al een reputatie in die markt hebben. Daarom ontgaat mij de toegevoegde waarde van deze oordopjes een beetje, zeker omdat prijsconcurrentie met een adviesprijs van $ 129,- ook niet voor de hand ligt.

Dat Amazon zelf waarschijnlijk ook niet helemaal overtuigd is kun je zien op de titelfoto. Op de foto, een videostill, zie je hoe een vice president van Amazon op Bloomberg TV de nieuwe producten, waaronder de Echo Buds, introduceert.

Kijk eens goed naar zijn oren… Inderdaad. Zelf kiest hij ook voor de Apple AirPods. Zucht.

Alexa zou daar, als het bloemige taalgebruik van Samuel L. Jackson te horen is, wel een reactie op hebben.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *