Een toepasselijke actie?
In Las Vegas gaat ’s werelds grootste technologiebeurs van start genaamd CES. Vrijwel alle techmerken die er toe doen zijn te vinden in de Amerikaanse gokstad. Een bekende slogan van Las Vegas is “What happens in Vegas, stays in Vegas”. Die slogan is door Apple op eigen wijze geïnterpreteerd en groot weergeven op een mega billboard.
Het is opmerkelijk dat Apple via deze weg de aandacht zoekt. Normaal gesproken is het techbedrijf wat nederiger in reclame uitingen. Alleen tijdens keynotes heeft het merk er een handje van vol om een sneer uit te delen aan de concurrentie. Met de uiting wil Apple duidelijk maken dat je privacy wel snor moet zitten op de iPhone.
De vraag is natuurlijk of dit een goede actie is van het merk uit Cupertino. Apple verkeert recent in zwaar weer vanwege tegenvallende iPhone-verkopen en dus lijkt het niet de beste tijd om een grote mond te hebben. Tegelijkertijd kunnen ze de aandacht goed gebruiken, dus de keuze voor een controversieel reclamebord is enigszins te begrijpen.
Apple never shows up at CES, so I can’t say I saw this coming. pic.twitter.com/8jjiBSEu7z
— Chris Velazco (@chrisvelazco) January 4, 2019
Zijn ze in Cupertino misschien ’the Fappening’ vergeten? Dat draaide toch om gehackte iCloud accounts.
@rrrobert: klopt, maar hoeveel % van de apple koper zou dat nog weten…
@rrrobert: ach ja de fappening … laten we dat nogmaals gebruiken …. justin bieber die als wachtwoord “bieber1” gebruikt :-). Icloud “hack” geen iphone hack.
En valt in ut niet met inmiddels honderen hacks / cracks / leaks / virussen / privacy schendingen van android. Nog maar niet te spreken over tientallen telefoon modellen die met een foto te unlocken zijn anno 2019 etc etc etc etc.
Gelukkig wel waar voor je geld dat android en zijn rommel.
@dgh74: Klopt. De fappening zegt meer over de gebruikers van Apple dan over de producten van Apple.
Het is zeker toepasselijk, omdat bij Apple de gebruikers van hun producten en diensten ook hun klanten zijn. Bij Facebook en Google zijn de klanten niet de gebruikers, maar de adverteerders. Het bij Google en Facebook van nature aanwezige spanningsveld tussen adverteerdersbelang (zoveel mogelijk van de gebruikers weten om zo gericht mogelijk te adverteren) en gebruikersbelang (zo weinig mogelijk aan adverteerders prijsgeven, ter wille van je privacy), kent Apple niet.