Gaan ze retro doen?
Net als ieder ander groot bedrijf, heeft Apple met verschillende logo’s gewerkt. In de hippietijd werkte het techbedrijf met een vrolijke regenboog-logo. Vandaag de dag een iconische verwijzing naar de vroege jaren van het merk.
Apple heeft nu het regenboog-logo officieel laten registreren bij een patenten bureau in de Verenigde Staten. De firma zal het logo niet gaan hergebruiken voor nieuwe producten, maar voor merchandise. De regenboog-appel gaan we vermoedelijk terugzien op kleding, petten en andere vormen van merchandise. Met deze registratie heeft Apple het alleenrecht om met het logo aan de slag te gaan. Andere partijen die het logo onrechtmatig gebruiken kunnen door deze registratie in de problemen komen.
Het Apple-logo werd geïntroduceerd in 1977 en was ruim 20 jaar het gezicht van Apple. In 1998 stapte het merk af van een gekleurd logo en werd voor een vaste kleur gekozen. Tot op de dag van vandaag hanteert Apple deze strategie. (via AppleInsider)
Zullen ze in Rusland en bepaalde islamitische landen niet echt veel van gaan verkopen. Die regenboog kan daar bepaalde associaties opwekken die weliswaar hopeloos achterhaald en intolerant zijn, waarmee maar weinig mensen zich daar mee willen tooien.