Apple Store Amsterdam ontruimd vanwege lekkende iPad

Auteur: , 8 Reacties
iPad Pro

De schrik zat er gister goed in.

Dat Samsung de Galaxy Note 7 heel snel wil vergeten, kunnen we goed begrijpen. De accu bleek een potentieel explosiegevaar te zijn, waardoor we tegenwoordig bij een ontploffende smartphone of iets dergelijks al snel aan Samsung’s verguisde phablet denken. Gisteren was het echter een iPad in de Apple Store Amsterdam die voor flink wat tumult zorgde.

AT5 meldt dat een iPad op het Leidseplein flink aan t oververhitten was. Gevaarlijk heet zelfs, want de batterij van de iPad leek volgens de berichten al aan het uit te lekken zijn. Een echte explosie bleef gelukkig uit, mede door een kordaat optreden van het aanwezige personeel.

Het personeel gooide de iPad namelijk in een prullenbak met zand om een potentieel vuurtje voor te zijn. Vervolgens is de Apple Store volledig ontruimd en heeft de brandweer de tijd genomen om de Apple Store te luchten. Nadat de dampen en irriterende stoffen waren verdwenen, konden bezoekers weer naar binnen.

Hoewel een ontploffing uitbleef, zijn er mogelijk wel irriterende stoffen vrijgekomen. Het lijkt om drie mensen te gaan die last hebben van irritaties aan de luchtwegen.Het is zeker niet het eerste Apple-product dat oververhit raakt, maar een gloednieuwe in de Apple Store Amsterdam is wel een primeur te noemen…



8 reacties

Zouden ze nu ook weer de schuld geven aan inferieure Chinese kloon-accu’s?

Opvallend trouwens dat men een bak met zand paraat had om dit soort calamiteiten te kunnen opvangen. Is dit een standaard veiligheidsvoorschrift?
@rrrobert: Idd opmerkelijk en goede observering ! Je kunt 1000 winkels in een willekeurige stad gaan bekijken maar ik vrees dat je niet snel een bak/emmer met zand gaat vinden.
Het feit dat ze in een dergelijke trendy winkel juist dat wel hebben geeft te denken.
Levensgevaarlijk.
Zo’n hipsterbaard vat erg makkelijk vlam namelijk.
@bertorelli: We hebben een winnaar!
Het is Apple dus je hoort er verder niks van …
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij zijn er nog nooit toestellen of batterijen ontploft. Ook niet in de Samsung Note 7. Wat er wél gebeurt bij een batterij, is dat deze begint op te zwellen en er giftige rook uit komt, al dan niet vergezeld met vlammen.

Uiteraard ook heel gevaarlijk, maar ik heb nog nooit van een geval gehoord ( of gezien ) waar een batterij daadwerkelijk uit elkaar spat…want dat kan volgens mij ook niet.
Er zijn mensen onwel geworden. Enkelen hebben 7 mille voor een laptop betaald, meer dan 1000 piek voor een telefoon en 18 mille voor een desktop computer. Zij worden nog nader psychisch onderzocht.
@willeme: Hahahahahaha .. Touché !

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).