Het logo van Apple staat al geregistreerd als merk, maar nu wil het bedrijf uit Cupertino hetzelfde voor het ‘blaadje’.
Apple vroeg hiervoor al eerder merkrecht aan, maar dat werd begin dit jaar afgewezen door het Europese Merkenbureau. Het gaat dus louter om het blaadje dat zich aan de bovenzijde van het logo bevind. Apple is namelijk van mening dat het blaadje kenmerkend genoeg is om hem apart als merk te registreren.
Volgens het Europese Merkenbureau is het blaadje niet meer dan een ellipsvorm. Dat is dan ook de reden waarom het is afgekeurd. Hierop heeft Apple beroep aangetekend, dat sinds 4 juni in behandeling is. Of het beroep een kans van slagen heeft is nog maar de vraag. Dat zegt in ieder geval een woordvoerder van het Nederlandse merkenbureau Chiever.
Het logo van Apple is niet zomaar een logo. Het is namelijk ontworpen met de golden ratio. Dat zien we ook terug in Vitruviusman van Da Vinci. Het is zo opgebouwd dat het vooral prettig is om naar te kijken. De appel is namelijk opgebouwd uit cirkels die steeds terugkeren in het ontwerp. Dat zien we ook goed in bovenstaande illustratie.
ik denk dat ze daar bij apple gewoon wat last van de warmte hebben…hoe idioot kan je zijn