Apple zegt sorry voor waardeloos MacBook-probleem

Auteur: , 2 Reacties
MacBook

Voor het bedrag dat Apple vraagt voor zijn MacBooks mag je toch beter verwachten.

De introductie van het vlindertoetsenbord op de MacBook Pro ging niet zonder slag of stoot. Waar het oude toetsenbord eigenlijk probleemloos was, kende de nieuwe constructie veel problemen. Volgens Apple moest het nieuwe toetsenbord stof beter tegenhouden en maakte de aanslagen minder geluid. Dat klopt ook, maar het nieuwe systeem was en is alles behalve perfect.

Er waren zelfs zoveel problemen rondom het toetsenbord dat Apple in 2018 gratis MacBook-toetsenborden ging vervangen mocht je issues ervaren. We zijn inmiddels bijna een jaar verder en nog steeds zijn niet alle problemen verholpen. Apple zegt daarom ‘sorry’ in een statement richting gebruikers die issues ervaren. Het onderwerp kwam weer op tafel naar aanleiding van een column van Joanna Stern. Ze schreef een stuk voor The Wallstreet Journal waar klanten aan het woord kwamen die nog steeds problemen ervaren met het toetsenbord.

Naast de sorry zei een Apple-woordvoerder dat ze ook veel goede geluiden gehoord hebben over de inmiddels derde generatie vlindertoetsenbord. Helaas hebben gebruikers aan een ‘sorry’ op dit moment vrij weinig. Het neemt de problemen niet weg.



2 reacties

Mooi artikel op de WSJ. Mijn volgende MacBook wordt een gebruikte, van vóór deze onzinnige “vingerquotes” ✌️ver-be-te-ring🤞 “vingerquotes” . Jony moet zich gaan schamen (al een tijdje, ook voor andere dingen, maar dat terzijde).
Problemen mogen voorkomen, mits ze goed worden opgelost. Ik heb inmiddels al mijn tweede nieuwe topcase (toetsenbord, bovenkant chassis, accu, speakers en verlichting) van Apple gekregen. Werkt nu uitstekend.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).