Bedrijven WOEST op Facebookpagina ‘Klantenservice’

Bedrijven WOEST op Facebookpagina 'Klantenservice'
De trollpagina heeft zich de woede van diverse grote bedrijven op de hals gehaald.

Mocht u de afgelopen dagen onder een steen hebben geleefd: er is in Nederland een facebookpagina actief die zich voordoet als de klantenservice van een bedrijf, en naar Brits voorbeeld klagers op Facebook te lijf gaat met lompe reacties. Als profielfoto gebruiken ze een lief meisje met een headset, opererend onder de naam ‘Klantenservice‘. De internetamateur zal dus niet snel doorhebben dat ze met een fake account van doen hebben. Met 85.000 likes op het moment van schrijven mogen we gerust van een trollsucces spreken.

Bedrijven WOEST op Facebookpagina 'Klantenservice'

De Efteling zegt tegen het AD dat ze juridische stappen overwegen tegen het account. Iets dat Ziggo ook van plan is. De maker van de facebookpagina – die liever anoniem blijft – vindt dat Nederlanders te veel klagen, en kritischer moeten zijn op wat ze lezen online. “Noem het een satirisch protest tegen domme mensen.”

Het zal voor de bedrijven vermoedelijk lastig worden om bij de rechter iets af te dwingen. ICT-jurist Arnoud Engelfriet legt aan AD.nl uit:

“Facebook zal niet snel zeggen: joh, hier heb je hun naam en adres. Bovendien is reageren op berichten niet strafbaar.”

We weten niet hoe lang het leuk blijft, dus hieronder de beste reacties van de imitatie-klantenservice.

[lg_folder folder=”0_Divers/Klantenservice_facebook/” count=”8″ cols=”4″ paging=”true”]

4 reacties

  1. Bedrijven zouden juist blij moeten zijn. Domme en onredelijke mensen moet je op hun plek zetten en niet gratis nieuwe spullen of diensten geven.
    Het type mensen dat op deze manier klaagt is van het type ‘Ik heb hier een laptop gekocht waar ik op ben gaan staan, nu is deze kapot dus is het een slecht product en nu wil ik gratis een nieuwe’

    • GENIAAL. Ik vind het helemaal mooi. Vooral als mensen niet kunnen schrijven… of te lui zijn om hun posting na te lezen en te corrigeren. Vooral die van Ziggo. Ik zie die reactie van die gozer en erger me al kapot aan het feit dat er geen RUK van die zin klopt. Ga nu op de stoel van Ziggo zitten. Moet je daar nu vriendelijk meegaand op gaan reageren? Ik dacht ook.. “nee sukkel.. facturen lossen niet vanzelf op..” Ik hoop dat ze nog lang doorgaan. Mensen moeten maar weer eens fatsoen e.d. leren. Iets met normen en waarden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *