Bewijs: betalen voor Super Mario Run verre van populair

Nieuwe Super Mario Run verkoopcijfers
Aan de omzetcijfers valt te zien dat er maar bijzonder weinig mensen overstag zijn gegaan om de volledige versie aan te schaffen.

De laatste keer dat we iets hoorden over de downloadcijfers van Super Mario Run dateert alweer uit december 2016. Toen stond de eerste echte mobiele Nintendo-game op maar liefst 50 miljoen iOS-toestellen geïnstalleerd. Volgens Bloomberg verslaggever Yuji Nakamura ligt dit aantal inmiddels op 78 miljoen.

Opvallender dan het totaal aantal downloads is echter het percentage dat 10 euro over heeft voor de volledige versie van Super Mario Run: slechts 5 procent, wat neerkomt op zo’n 3,9 miljoen betaalde gebruikers. Natuurlijk is dat wat aan de dure kant, maar de gratis versie van Super Mario Run is met slechts drie speelbare levels verre van compleet. Een voorlopige omzet van omgerekend zo’n 50 miljoen euro is dan ook wat magertjes te noemen voor een game die zo vaak gedownload is.

De gebruikersrecensies van het spel zijn bovendien erg wisselvallig te noemen. Waar velen het spel erg tof en toegankelijk vinden, bestaan er ook genoeg klachten over de prijs voor de volledige versie en de lage moeilijkheidsgraad van het spel.

Des te aparter dat er in de nieuwste Super Mario Run-update een ‘easy-modus‘ is toegevoegd, waardoor je een onbeperkt aantal bubbels en geen tijdsdruk meer hebt. Niet echt iets waar de meeste Super Mario Run-spelers op zitten te wachten…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *