Bijna alle Nederlandse huishoudens shoppen online

Webshop
De fysieke winkels krijgen het alsmaar zwaarder, want we shoppen steeds vaker online.

Grote winkelgiganten als V&D en Perrysport vallen massaal om. Deze trend zal de komende jaren zeker gaan doorzetten. Nederlanders verkiezen steeds vaker online shoppen boven fysiek winkelen, blijkt uit een analyse van Telecompaper.

Volgens het onderzoek deed 91 procent van de Nederlandse huishoudens in de afgelopen 12 maanden een online aankoop. Dit aantal neemt elk jaar weer toe. Mensen tussen de 20 en de 49 jaar shoppen het vaakste online. 31 procent van de aankopen wordt gedaan door mensen die meer dan 12 keer per jaar iets online aanschaffen. Dit is een toename van 13 procent ten opzichte van 2012.

Webshops blijven de kwaliteit verhogen waardoor steeds meer consumenten geneigd zijn om lekker vanuit huis te shoppen. Zo is retourneren vaak gratis. Hetzelfde geldt voor de verzendkosten. In sommige gevallen wordt het te retourneren product zelfs thuis opgehaald, waardoor men het huis niet meer hoeft te verlaten. Gemakt dient de mens en dus hebben fysieke winkels het zwaarder dan ooit tevoren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *