Bing past zoekresultaten nu ook aan voor mobiel

Bing Google logo
In navolging van Google heeft Bing nu ook besloten mobiel-vriendelijke websites hoger in de resultaten van tablets en smartphones te plaatsen dan sites die op mobiele devices minder goed leesbaar zijn.

Net als bij Google is de wijziging bescheiden: het beste resultaat staat nog steeds bovenaan, ook als het mobiel niet perfect leesbaar is. Volgens Shyam Jayasankar van Bing moet er een balans zijn tussen relevantie en mobiele compatibiliteit.

Google heeft onlangs een tool uitgebracht zodat ontwikkelaars makkelijk kunnen zien hoe hun site mobiel presteert.

De veranderingen in de rankings kunnen grote gevolgen hebben voor de omvang van de traffic op websites. Mobiel internet -en dus ook zoeken- wordt steeds belangrijker: vorige week rapporteerde Google nog voor het eerst in zijn bestaan meer mobiele dan desktop searches te hebben verwerkt. Deze nieuwe focus op mobiel zoeken gaat op gepaard met nieuwe advertentieformats, waarbij foto’s belangrijker zijn dan filmpjes en de teksten korter zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *