Bizzare Mad Genius-controller is revolutionair

Madgenieus Controller
Deze gruwelijke controller is een samenvoegsel van de Nintendo Wii en Microsoft Kinect.

Hij is door Mad Genius ontworpen en geeft je een totale 3D-besturing tijdens het gamen. Zo bestaat de controller uit twee delen en zou het een verbazingwekkende nauwkeurigheid hebben. Helaas zit de controller nu nog vast aan een wirwar van draden, maar het bedrijf laat weten dat het uiteindelijke model volledig draadloos zal zijn. Mad Genius zal de controller via Kickstarter op de markt brengen.

In de video wordt de controller gedetailleerd gedemonstreerd aan de hand van de Xbox 360-versie van de roleplayinggame Skyrim. (via: mashable.com)

[gv data=”9R15NhJyPEc&”][/gv]

2 reacties

  1. Is een leuk concept, maar niet veel anders dan kinect. Dit werkt met een controller ipv handgebaren, waardoor je bewegingen een stuk preciezer te tracken zijn waardoor je een hele reeks commando’s extra kunt toevoegen of bestaande commando’s veel nauwkeuriger kunt toepassen, zoals het mikken met de boog. Maarja ten eerste maak dit maar eens draadloos. Dat zal het kleinste probleem zijn en ten tweede: die gigantische kast van processoren en weet ik het allemaal gaat hem niet worden natuurlijk. En ten derde hier zal een flinke prijs aan zitten denk ik zo. En hij zegt wel dat je ieder spel hiermee kan spelen, alleen dan moeten die spellen wel “zelf” door (hun) of jijzelf thuis, ingeprogrammeerd worden. Want kinect kan theoretisch ook wel op ieder spel werken maar microsoft kiest ervoor om de ontwikkelaars zelf code in de spellen te laten zetten waardoor die kinect niet keer op keer opnieuw geprogrammeerd hoeft te worden voor ieder ander spel. En bij dit systeem wel. Maar los van dit allemaal, het zal niet lang meer duren voordat die “boxes” om je hand getekend kunnen worden en heb je die controller niet meer nodig. Dat is er eigenlijk al, namelijk Kinect. Maarja wel een betere versie dan.

  2. Net als bij alle demo’s van kinect zit er een ziekelijke lag in; vooral voor analoge input lijkt me dit onacceptabel. In het filmpje kun je duidelijk zien dat er op de knoppen van de controller wel direct gereageerd.

    In de laatste 3 minuten zie je in mijn ogen heel duidelijk waarom dit (gestures, kinect) nooit gaat werken in een actiespel, er lijkt nauwelijks een verband tussen haar bewegingen en die van het karakter (door o.a. lag).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *