Boodschappen: naar de winkel of gewoon online?

Boodschapjes doen
Vanaf je luie stoel of toch de hort op?

Vandaag maakte marktonderzoeker GfK cijfers bekend van de supermarktomzet in Nederland. Niet heel spannend, maar de onderzoekers constateerden een flinke stijging in het aantal mensen dat online boodschappen doet.

Volgens de GfK hebben in de afgelopen twee jaar 15,9 procent van de huishoudens wel eens online boodschappen gedaan. Ongeveer de helft van dit aantal heeft het zelfs vaker via het web gedaan. Nu denk je misschien dat vooral oudere mensen gebruik maken van deze mogelijkheid omdat ze meestal niet meer zo fit zijn als vroeger, maar niets is minder waar.

Het zijn de luie jongeren die blijkbaar geen zin hebben om naar de winkel te gaan. Ook huishoudens met kinderen die een hoog inkomen genieten maken gebruik van de online mogelijkheid. Juist de ouderen zijn volgens de GfK in de minderheid.

Eén reactie

  1. Tja, het is niet duurder en je struikelt niet iedere morgen over de tokkies. Ik bestel online bij de Jumbo en haal het op bij een pick-up point. Heeft niets met luiheid te maken, maar kan m’n tijd wel beter besteden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *