Omdat custom bikes ons eigenlijk nooit gaan vervelen, zetten we vandaag deze BMW R80 in de spotlight.
Deze tweewieler uit het cafe racer-genre is gemaakt door Diamond Atelier uit München, een relatief nieuwe bedrijf van twee jonge motorliefhebbers. Als basis werd een R80 genomen, met BMW’s 797,5 cc tellende boxermotor.
Van de originele R80 is weinig meer over. Het gespaakte 18-inch voorwiel is afkomstig van een R100R, voorzien van Brembo-schijven en remklauw, die via stalen leidingen in verbinding staat met een Brembo PSC-16 hoofdremcilinder. Om de stance te verbeteren werd de voorvork met 3 inch verlaagd, met bovenaan een set korte clipon bars van Fehling, aangevuld met meters van Magura en een snelgas-systeem van Tommaselli. De koplamp is weer een combinatie van Yamaha en Honda onderdelen.
Verder aanpassingen aan het uiterlijk zien we bij de benzinetank, die een aantal centimeter werd verhoogd, en een zelfgemaakt achterwerk van fiberglas, met daaronder een lichtgewicht batterij uit de Porsche GT3 Cup. Het geeft de custom R80 een prettig voorkomen, zeker met deze turquoise kleur.
Voor een eerste custom bike doen de twee eigenaren van Diamond Atelier, de 21-jarige Tom Konecny en de 24-jarige Pablo Steigleder, het beslist niet verkeerd. Check de gallery voor meer foto’s. En ja, hij staat te koop.
Foto-credits: Philipp Wulk.
[lg_folder folder=”0_Divers/Diamond_Atelier_BMW_R80/” count=”8″ cols=”4″ paging=”true”]
Hmmm..mooi hoor!
Prachtig! Ik ben een zeer grote fan van caféracers en al zeker klassieke BMW’s
Misschien tijd voor motorblog.nl? 😉
misschien meer voor autoblog? absoluut geen bmw fan maar moet zeggen als ze zo’n motor weer gingen maken zou geweldig zijn
Een rondje rijden zou leuk zijn maar ja… dat is niet te doen. Door de lage clip ons hang je zover voorover dat je kloten aardig afgekneld worden door het niet aanwezige zadel. Laat staan dat je rug het overleeft.
Een 3D poster is het dus, om op te hangen