Call of Duty-maker betaalt miljarden voor Candy Crush

Rot op met je uitnodigingen
Dit zag je niet aankomen, dat Candy Crush en Call of Duty uit dezelfde studio zouden komen. Maar het wordt waarheid.

Bijna $6 miljard wordt er neergelegd voor je grootste ergernis: Candy Crush. Ontwikkelaar Activision, voornamelijk bekend van het consolespel Call of Duty, neemt King Digital, dat dus voornamelijk bekend is van Candy Crush, over voor $5,9 miljard (€5,4 miljard).

Voor Activision wordt het de eerste echte stap op de markt van online en mobiele spelletjes, hoewel er al wat pogingen zijn gedaan om de eigen spellen als World of Warcraft naar het kleine scherm te brengen. King Digital is juist een producent van voornamelijk mobiele spellen.

Met $18 per aandeel ligt de overnameprijs ver onder de prijs tijdens de beursintroductie vorig jaar: $22,50. Handelaars en analisten zijn bang dat King Digital zijn markt niet kan consolideren. Vorige jaar kochten de gebruikers nog voor $1,4 miljard in de spelletjes, maar in het laatste kwartaal werd maar $206 miljoen omgezet, waardoor het bedrijf de target moeilijk kan gaan halen.

De bedrijven verwachten dat ze de overname in het voorjaar van 2016 zullen afronden. Daarna zullen er waarschijnlijk toch nog meer uitnodigingen jouw kant op komen, want de overnameprijs moet natuurlijk worden terugverdiend.

Nog geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *