Call of Duty WWII verkoop: loont bekende setting zich?

CoD
Of had Activision beter in de toekomst kunnen blijven rondknallen?

Vorig jaar was het de beurt aan Call of Duty: Infinite Warfare, een game waar je vandaag de dag nog maar weinig over hoort. Dat heeft zo zijn redenen, want het spel had meer weg van een science fiction-film dan van een echte Call of Duty-knaller. Hoe anders is dat met Call of Duty: WWII, waar je je als gamer weer middenin de Tweede Wereldoorlog bevindt.

De eerste recensies zijn erg positief over de nieuwe shooter van Actvision. De fans die voor Activision’s omzet moeten zorgen, lijken op een lijn te zitten met de recensenten; alleen al in het Verenigd Koninkrijk is WWII 57 procent meer verkocht dan zijn voorganger in hetzelfde tijdsbestek.

Het ziet er ook naar uit dat de stijgende lijn in de WWII-verkopen niet snel zal dalen. Waarschijnlijk zal Activision wel tweemaal nadenken voordat ze weer gebruik gaan maken van een futuristische setting.

Hoewel Infinite Warfare met veel boegeroep werd ontvangen, was het spel echter verre van impopulair. De game heeft namelijk toch gezorgd voor de grootste brutowinst van alle consolegames in 2016. Redelijk onverwachts, aangezien de aankondigingstrailer nog mocht rekenen op 2 miljoen(!) duimpjes omlaag.

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *